Page 77 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
Vzgojno-izobraževalna ustanova
kot kulturno stičišče lokalnega okolja

Vesna Podgornik
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
vesna.podgornik@ff.uni-lj.si

Jana Kalin
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
jana.kalin@guest.arnes.si

Katja Jeznik
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
katja.jeznik@ff.uni-lj.si

V prispevku predstavljamo ključne ugotovitve kvalitativne empirične razis-
kave, ki smo jo izvedli z namenom, da bi ugotovili, v kolikšni meri in na kakšen
način vrtci ter šole sodelujejo s posameznimi umetniki ter kulturnimi ustano-
vami v svojem lokalnem okolju pri organizaciji in izvedbi različnih kulturno-
umetniških dogodkov ter prireditev. Podatke smo zbrali s pomočjo fokusnega
intervjuja, v katerega so bili vključeni koordinatorji projekta SKUM iz treh vrt-
cev, petih osnovnih šol in petih srednjih šol. Čeprav so že pred projektom
nekateri vrtci in šole sodelovali z lokalno skupnostjo pri pripravi kulturno-
umetniških dogodkov, se je nabor tovrstnih dejavnosti (razstave likovnih in
fotografskih del, prireditve, filmske predstave, proslave ob državnih prazni-
kih, pevski zbori ipd.) tekom izvajanja projekta SKUM povečal. Vrtci in šole so
se povezali tudi z mediji in nekateri od njih so redno objavljali prispevke ter
oglaševali pomembne dogodke v lokalnih časopisih in drugih medijih, kot so
družbena omrežja, radio, razne publikacije, spletne strani, TV ipd. Tekom izva-
janja projekta SKUM se je okrepilo zavedanje pedagoških delavcev vzgojno-
izobraževalnih ustanov o pomembnosti sodelovanja s posameznimi umetniki
in kulturnimi ustanovami pri organizaciji ter izvedbi kulturno-umetniških do-
godkov in prireditev v njihovem lokalnem okolju. Projekt SKUM pa jih je še bolj
povezal v smislu iskanja vedno novih idej in izzivov.
Ključne besede: projekt SKUM, povezovanje šol in vrtcev z umetniki, s kultur-
nimi ustanovami in z lokalnim okoljem, kulturno-umetniške dejavnosti, šola
kot kulturno stičišče

Uvod

Vzgojno-izobraževalne ustanove opravljajo več vlog. Njihova prva vloga sta
vzgoja in izobraževanje otrok ter mladostnikov, s svojim delovanjem pa so
pomembno vpete tudi v okolje (Gregorčič Mrvar idr. 2016). Pri opredeljevanju

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.77-96
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82