Page 245 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 245
Kakšen strokovni jezik predlaga LanGuide?

uporabo jezika (tipične naloge vključujejo dokončevanje stavkov ali bese-
dil, odgovore na vprašanja ob odzivu na besedilni ali zvočni zapis).

Zbirka vaj v aplikaciji LanGuide uporabnikom omogoča, da s številnimi
raznolikimi vajami vadijo in nadgradijo/izpopolnijo svoje znanje angle-
ščine (več kot 450 vaj), hrvaščine (več kot 100 vaj), italijanščine (več kot
250 vaj), romunščine (več kot 100 vaj), slovenščine (več kot 370 vaj) in špan-
ščine (več kot 350 vaj).

Ključne besede: e-učenje, učni pristopi, projekt LanGuide, večjezičnost

Kakšen strokovni jezik predlaga LanGuide?
Andreea Nechifor in Cristina Dimulescu

Cilj poglavja z naslovom »Kakšnen strokovni jezik predlaga LanGuide?«
je opisati posebnosti strokovne angleščine (angl. English for special purpo-
ses – e sp), kot jo predvideva mobilna aplikacija LanGuide. Ta po eni strani
vnaša vidike strokovnih jezikov, kar poveže tudi z razvojem mobilne aplika-
cije za učenje in ocenjevanje tujih jezikov, po drugi strani pa v naloge uvaja
kulturološke vidike. Kar zadeva prvo usmeritev, LanGuide predvideva štiri
različna strokovna področja (mobilnost ter akademski, računalniški in ad-
ministrativni jezik) v šestih različnih jezikih (angleščina, romunščina, slo-
venščina, italijanščina, hrvaščina in španščina) na treh ravneh jezikovnega
znanja (začetna, nadaljevalna in izpopolnjevalna) in ob treh različnih kate-
gorijah učečih se (študentje, učitelji in administrativni uslužbenci). Druga
usmeritev učnih gradiv pa predlaga zelo poseben pristop za integracijo kul-
turnega elementa v naloge, ki smo jih zasnovali za to mobilno aplikacijo.
Prav zato menimo, da je LanGuide popolnoma v skladu s pogledi v lite-
raturi o računalniško podprtem učenju jezikov. Mobilna aplikacija LanGu-
ide se od drugih mobilnih aplikacij za učenje jezikov razlikuje po tem, da
ne le uskladi strokovno angleščino z računalniško podprtim učenjem jezi-
kov oziroma z učenjem jezikov s pomočjo mobilnih naprav (angl. computer-
assisted language learning – c all; angl. mobile-assisted language learning –
m all), temveč tudi po tem, da združuje komunikacijski pristop poučeva-
nja tujega jezika s pristopi digitalne dobe.

Prvi cilj tega poglavja je povezati področja, ki jih obravnavata projekt
in njegova mobilna aplikacija, s širšim področjem strokovne angleščine.
Strokovna angleščina je namreč podveja metodologije poučevanja angle-
ščine kot drugega jezika (angl. English as a second language – e s l) ali an-
gleščine kot tujega jezika (angl. English as a Foreign language – efl) in ob-
sega veliko različnih strokovnih področij, kot je angleščina za znanstvene

245
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250