Page 267 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 267
V čem smo lahko boljši

rabnik, ki je usvojil jezikovne in sporazumevalne cilje na ravni a 1, ali pa
uporabnik slovanskega jezika, ki v svojem jezikovnem sistemu uporablja
sklone. Večina vaj je slovničnih (vstavljati morajo samostalnike, pridevnike
ali glagole v ustrezni obliki). Skoraj vse vaje so oblike type in, saj je bil to
edini način, za katerega smo vedeli, da bo v aplikaciji zagotovo deloval. Z
vajami učeči se predvsem preverja in utrjuje svoje slovnično znanje.

Vaj na ravni b 1 je 89 in vsebinsko ter slovnično nadgrajujejo vaje prej-
šnjih dveh ravni, osredotočajo se na težje slovnične sklope in posebnosti
slovenskega jezika. Na primeru vzorčnih vaj so prikazane posebnosti v na-
glaševanju, uporaba dvojine in dve možni sklonski obliki pri sklanjanju
imen držav ter dežel/pokrajin, ki se končujejo na obrazili -ska ali -ška. Po-
vedi so lahko nekoliko daljše, kolikor dopuščajo tehnične omejitve orodij
aplikacije, a še vedno dovolj razumljive za uporabnike, ki so osvojili zna-
nje na ravni a2. Raven b1 lahko vključuje več tipov vaj, predvsem multiple
choice in type in. Z vajami učeči se predvsem preverja, utrjuje in nadgrajuje
svoje slovnično znanje z osnovami fonetike.

Že v času nastajanja vaj smo se zavedale, da bodo imele vaje zaradi vseh
tehničnih omejitev številne pomanjkljivosti, ki jih v grobem razdelimo v
dva tipa, tj. tehnične in vsebinske.

Velika tehnična pomanjkljivost aplikacije je, da ni dosegljiva za vse tipe
operacijskih sistemov telefonov, kar sta pokazali tudi obe anketi (anketa
Learning languages with the LanGuide App – Feedback Form, ki je name-
njena vsem, ki so testirali aplikacijo, in anketa LanGuides l o, ki so jo lo-
čeno pripravile Nika Pavletić, Klara Šumenjak in Jana Volk samo za tiste,
ki so testirali slovenščino).

Slovenski jezik je skupaj testiralo 39 uporabnikov. 28 uporabnikov sploh
ni moglo naložiti aplikacije, od teh je 64  ni moglo namestiti, ker imajo
operacijski sistem i o s, ostalim pa se aplikacija ni mogla naložiti oziroma
zagnati.

Naslednja pomanjkljivost je ta, da se vaje prikazujejo naključno, čeprav
so nekatere zasnovane tako, da se navezujejo na predhodne in tvorijo za-
okroženo celoto, zato bi si morale slediti po vrsti, kot so tudi nastajale,
ne pa poljubno, kot jih predlaga aplikacija. Vaje bi lahko vsebovale krajšo
razlago in besedilo, kaj se z določeno vajo preverja in kakšna so slovnična
pravila, ki jih je treba poznati, da se nalogo lahko ustrezno reši. Za uspešno
reševanje slovničnih nalog manjkajo slovnične tabele, ki bi tudi morale biti
dosegljive preko bližnjice ob nalogi, da si uporabnik lahko z njimi pomaga.
Navodila bi morala biti vseskozi prikazana ob vaji, nekoliko nerodno jih je
vsakič posebej iskati. Ker na začetku projektnega sodelovanja ni bilo jasno,

267
   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272