Page 18 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 18
a Lebeničnik

macije pridobiva preko različnih senzornih kanalov, glede na svoje pre-
ference in potrebe.
– Možnost hitrega (pre)oblikovanja digitalne vsebine: digitalna informacija
je v primerjavi z analogno hitreje spremenljiva v različne oblike, kar olaj-
šuje (pre)oblikovanje gradiva za namene učenja (npr. iz tekstovne in-
formacije v zvočno informacijo, iz številčnih ali tekstovnih podatkov v
grafične prikaze ipd.).
– Možnost hrambe digitalnih vsebin v oblaku: če ima posameznik učno
gradivo shranjeno v oblaku, lahko do njega dostopa kadar koli in kjer
koli, preko različnih naprav in tudi v daljšem časovnem obdobju.
– »Socialna« narava sodobne IKT: številna IKT-orodja omogočajo deljenje
informacij, komunikacijo in skupinsko delo z drugimi osebami (npr. so-
cialna omrežja, orodja za skupno ustvarjanje dokumentov, orodja za
komunikacijo).

Po predstavitvi prednosti uporabe IKT pri samoregulacijskem učenju pa je
treba posebej izpostaviti tudi nekatere slabosti uporabe:

– Pomembnost kritičnega vrednotenja: študente je treba spodbuditi h kri-
tični presoji najdenih informacij in virov (npr. kdo je avtor objav, kak-
šen je namen objave informacij, strokovnost avtorja, preverljivost in-
formacij, ažurnost informacij), jih opozarjati, da lahko določenim sple-
tnim orodjem, vsebini in platformam bolj zaupamo kot drugim (npr.
razlike med različnimi iskalniki, spletnimi enciklopedijami, družbenimi
omrežji . . .).

– IKT lahko v procesu učenja predstavlja tudi vir odtegnitve pozornosti,
zato študente seznanimo tudi s strategijami in z orodji za vzdrževanje
pozornosti med učenjem z IKT.

Priloga 3: Aktivnost
Razvrstite strategije, ki jih uporabljate pri učenju, v faze samoregulacijskega
učenja. Poskusite identificirati, ali gre za kognitivno, metakognitivno, moti-
vacijsko strategijo ali strategijo upravljanja z viri. Enako storite s strategijami,
ki jih izvajate s pomočjo uporabe IKT (preglednica 2).

Priloga 4: IKT-orodja za podporo samoregulacijskemu učenju
1. Beleženje napredka
– IKT-orodja za razvoj in utrjevanje navad: Coach.me, Habitify . . .
– E-seznami za opravila (t. i. »to-do« liste)

18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23