Page 77 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
Sooblikovanje individualiziranega načrta za študenta s posebnimi potrebami

ljevanju predstavljamo vsak posamezni steber oziroma pojasnjujemo njegov
prispevek k inkluziji. Prispevek omenjenih stebrov k inkluziji se namreč reali-
zira skozi konkretne ukrepe in različne oblike podpore, kot sta zagotavljanje
pravilnika, ki ureja pravice študentov s PP, in zagotavljanje priložnosti za ak-
tivno sodelovanje študentov s PP ter pomoči in podpore le-tem v okviru uni-
verze v obliki individualnega študijskega načrta (v nadaljevanju IŠN). Posebej
je treba poudariti pomen zagotavljanja tutorstva študentom s PP, s katerim
jim omogočimo podporne socialne interakcije, ki se vzpostavijo med njimi
in drugimi študenti v študijskih, obštudijskih ter prostočasnih dejavnostih,
pa tudi podporne interakcije s tutorji učitelji. Ključno je tudi prepoznavanje
pomena samozagovorništva in rezilientnosti pri podpiranju študentov s PP.
Osrednjega pomena je ravno spoznanje, da študenti s PP potrebujejo pod-
poro, kadar jim zmanjka spretnosti in zmožnosti v okviru izvršilnih funkcij.

Cilji

– Predstaviti smernice za oblikovanje individualiziranega načrta za štu-
dente s PP,

– spodbuditi sodelovanje pri oblikovanju individualiziranega načrta med
študentom s PP in visokošolskimi učitelji,

– spodbuditi samozagovorništvo študentov s PP,
– spodbuditi izgrajevanje rezilientnosti študentov s PP,
– opolnomočiti vse deležnike v procesu načrtovanja in izvajanja prilago-

ditev študija.

Vloga vodstva univerze pri udejanjanju inkluzije

Inkluzijo na ravni visokošolskega izobraževanja, v okviru katerega se vključe-
vanja študentov s PP držijo mnogi predsodki, je možno realizirati le skozi ja-
sno vizijo o inkluzivnem visokošolskem izobraževanju univerze. Ob tem mora
biti razločno razmejeno razumevanje, da opredelitev pravic s pravilniki ne
pomeni nujno tudi zagotavljanja enakih izobraževalnih možnosti. Posame-
zna univerza je zagotovo najprej dolžna oblikovati pravilnik, ki temelji na Za-
konu za urejanje položaja študentov (2017) in Zakonu o visokem šolstvu (2012)
ter s katerim nadalje ureja položaj študentov s statusom študenta s PP, nato
pa mora biti njeno delovanje usmerjeno v to, da se lahko te pravice dejansko
tudi udejanjajo. V slovenskem visokošolskem prostoru imajo sedaj že vse uni-
verze oblikovane pravilnike, ki urejajo položaj študentov s PP. Univerza na Pri-
morskem je zadnji »Pravilnik o študentih s posebnimi potrebami na Univerzi
na Primorskem« posodobila leta 2019 ter ga uskladila z 69.a členom Zakona

77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82