Page 92 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 92
ja Riccarda Kiswarday in Karmen Drljić

učitelja je pomembna tudi informacija o tem, kako pogosto študent potre-
buje prilagoditve – vedno, občasno ali nikoli (slika 5), kar smiselno upošteva
pri sooblikovanju IŠN. Izpolnjevanje preglednice pred uvodnim srečanjem je
pomembno, ker se lahko študent z njeno pomočjo pripravi na pogovor s tu-
torjem visokošolskim učiteljem; tako je njuno srečanje lahko konstruktivno,
saj je ciljno usmerjeno v srž obravnavanega problema.

Študent se v zvezi s prilagoditvami odloča na podlagi že ponujenih mož-
nosti, ki so zapisane v preglednici (sliki 4 in 5), ali med prilagoditvami, zapi-
sanimi na seznamu prilagoditev, ki so usklajene s »Pravilnikom o študentih s
posebnimi potrebami na Univerzi na Primorskem« (slika 6).

Prilagoditve pri izvedbi predavanj, vaj in praktičnega usposabljanja, ki so
predvidene po »Pravilniku«, se nanašajo na vnaprejšnjo objavo gradiv, ki jih
predavatelj pripravi za vaje ali predavanja. Po potrebi so ta gradiva obliko-
vana tako, da jih je mogoče spremeniti v elektronsko ali avdioobliko. Sicer
pa je najpogostejša prilagoditev uporaba povečanega tiska in študentu pri-
lagojene oblike pisave. Študentu, ki težko sledi predavanjem in ima težave z
delanjem zapiskov, je lahko omogočeno snemanje predavanj, kar mora biti
seveda vnaprej usklajeno z izvajalcem študijskega procesa, ki se mora s sne-
manjem predavanj strinjati. Študenti s PP lahko med predavanji uporabljajo
posebne pripomočke, čeprav po drugi strani dandanes rabe prenosnega ra-
čunalnika med predavanji ne moremo več imeti za rabo posebnega pripo-
močka. Sicer pa med posebne pripomočke sodijo tudi elektronsko poveče-
valo, lupe ipd.

Študenti s PP imajo tudi pravico do prisotnosti pomočnika, ki jim pomaga
pri razumevanju govorjene (v primeru študentov z gluhoto je to lahko tol-
mač) ali pa pisne vsebine (npr. bralec pri študentih s primanjkljaji na posa-
meznih področjih učenja ali študentih z avtizmom). V nekaterih primerih so
študenti s PP zaradi zdravstvenih težav pogosto odsotni, kar ovira njihovo
prisotnost in aktivnost na vajah, zato je pomembno, da jim omogočimo, da
določene naloge opravijo od doma. Prav tako so možne prilagoditve v okviru
praktičnega usposabljanja, pri čemer mora biti posebna skrb usmerjena v
študentovo izgrajevanje kompetenc, ki so predvidene z učnim načrtom. Ni-
žanja pričakovanj, ki jih imamo do študenta, tudi sicer ne moremo imeti za
prilagoditev.

Študentom se lahko prilagodi tudi preverjanje in ocenjevanje znanja, pri
čemer smo prav tako pozorni, da ne nižamo standardov znanja, temveč za-
gotovimo prilagoditve, ki bodo študentom s PP omogočile, da znanje izka-
žejo na njim prilagojen način. Študentu se tako lahko omogoči podaljšan čas
pisanja, in sicer predvidoma za 50  več od predvidenega časa, v izjemnih

92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97