Page 94 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 94
ja Riccarda Kiswarday in Karmen Drljić
Sklep
V prispevku smo osvetlili pomen spoštovanja integritete študentov s PP in
njihove polne inkluzije v visokošolski sistem izobraževanja, saj imajo, tako
kot vsi v visokošolski študij vključeni študenti, pravico do dostopnega in ka-
kovostnega študija. Za uresničitev le-te potrebujejo določene prilagoditve
študijskega procesa, ki izvirajo iz njihovih specifičnih, posebnih (izobraževal-
nih) potreb. Prilagoditve, podporo, pomoč ter pripomočke, ki jih študent s
PP potrebuje za uspešen študij, se opredeli v IŠN, ki je prepoznan kot ključni
steber inkluzije ter s tem kakovostnega vključevanja v visokošolsko izobra-
ževanje. Pomembno vlogo pri tem ima tudi tutor visokošolski učitelj, ki štu-
denta s PP ob soustvarjanju IŠN podpira ter posredno in neposredno spod-
buja ter usmerja pri razvoju samozagovorništva, rezilientnosti in izvršilnih
funkcij. To je pomembno za povečevanje samostojnosti tekom študija in so-
cialnega vključevanja nasploh, prav tako pa tudi kasneje, za vključitev diplo-
mantov s PP na trg delovne sile in za njihov nadaljnji profesionalni razvoj.
Navedena in priporočena literatura
Anderson, V., in S. Onens. 2012. »How Well Are Students with Specific Learning
Difficulties Prepared for Higher Education? A Case Study of a Pre-1992 Uni-
versity.« V Supporting Dyslexic Adults in Higher Education and the Workplace,
ur. N. Brunswick, 22–32. Chichester: John Wiley & Sons.
Barkley, R. A. 2012. Executive Functions: What They Are, How They Work,and Why
They Evolved. New York: Guilford.
Beltman, S., C. Mansfield in A. Price A. 2011. »Thriving Not Just Surviving: A Re-
view of Research on Teacher Resilience.« Educational Research Review 6 (3):
185–207.
Čačinovič Vogrinčič, G. 2008. Soustvarjanje v šoli: učenje kot pogovor. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Dawson, P., in R. Guare. 2012. Coaching Students with Executive Skills Deficits.
New York: Guilford.
Denckla, M. B. 2007. »Executive Function: Binding Together the Definitions of
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Learning Disabilities.« V Exe-
cutive Function in Education: From Theory to Practice, ur. L. Meltzer, 5–18.
New York: Guilford.
Destovnik, K., Dolinšek, T., in Zovko Stele, M. 2018. »Razvoj in izvajanje prehoda
mladih s posebnimi potrebami na trg dela.« Specialna in rehabilitacijska
pedagogika: revija specialnih in rehabilitacijskih pedagogov Slovenije 26 (1–
2): 98–103.
Galeša, M. 1995. Specialna metodika individualizacije. Ljubljana: Didakta.
Gardner, H. 2006. Five Minds for the Future. Boston, MA: Harvard Business.
Heiman, T., in K. Precel. 2003. »Students with Learning Disabilities in Higher
94
Sklep
V prispevku smo osvetlili pomen spoštovanja integritete študentov s PP in
njihove polne inkluzije v visokošolski sistem izobraževanja, saj imajo, tako
kot vsi v visokošolski študij vključeni študenti, pravico do dostopnega in ka-
kovostnega študija. Za uresničitev le-te potrebujejo določene prilagoditve
študijskega procesa, ki izvirajo iz njihovih specifičnih, posebnih (izobraževal-
nih) potreb. Prilagoditve, podporo, pomoč ter pripomočke, ki jih študent s
PP potrebuje za uspešen študij, se opredeli v IŠN, ki je prepoznan kot ključni
steber inkluzije ter s tem kakovostnega vključevanja v visokošolsko izobra-
ževanje. Pomembno vlogo pri tem ima tudi tutor visokošolski učitelj, ki štu-
denta s PP ob soustvarjanju IŠN podpira ter posredno in neposredno spod-
buja ter usmerja pri razvoju samozagovorništva, rezilientnosti in izvršilnih
funkcij. To je pomembno za povečevanje samostojnosti tekom študija in so-
cialnega vključevanja nasploh, prav tako pa tudi kasneje, za vključitev diplo-
mantov s PP na trg delovne sile in za njihov nadaljnji profesionalni razvoj.
Navedena in priporočena literatura
Anderson, V., in S. Onens. 2012. »How Well Are Students with Specific Learning
Difficulties Prepared for Higher Education? A Case Study of a Pre-1992 Uni-
versity.« V Supporting Dyslexic Adults in Higher Education and the Workplace,
ur. N. Brunswick, 22–32. Chichester: John Wiley & Sons.
Barkley, R. A. 2012. Executive Functions: What They Are, How They Work,and Why
They Evolved. New York: Guilford.
Beltman, S., C. Mansfield in A. Price A. 2011. »Thriving Not Just Surviving: A Re-
view of Research on Teacher Resilience.« Educational Research Review 6 (3):
185–207.
Čačinovič Vogrinčič, G. 2008. Soustvarjanje v šoli: učenje kot pogovor. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Dawson, P., in R. Guare. 2012. Coaching Students with Executive Skills Deficits.
New York: Guilford.
Denckla, M. B. 2007. »Executive Function: Binding Together the Definitions of
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Learning Disabilities.« V Exe-
cutive Function in Education: From Theory to Practice, ur. L. Meltzer, 5–18.
New York: Guilford.
Destovnik, K., Dolinšek, T., in Zovko Stele, M. 2018. »Razvoj in izvajanje prehoda
mladih s posebnimi potrebami na trg dela.« Specialna in rehabilitacijska
pedagogika: revija specialnih in rehabilitacijskih pedagogov Slovenije 26 (1–
2): 98–103.
Galeša, M. 1995. Specialna metodika individualizacije. Ljubljana: Didakta.
Gardner, H. 2006. Five Minds for the Future. Boston, MA: Harvard Business.
Heiman, T., in K. Precel. 2003. »Students with Learning Disabilities in Higher
94