Page 31 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 31
ketinške raziskave o vedenju
potrošnikov v turizmu
v času nove realnosti
Žana Čivre
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
zana.civre@fts.upr.si
Pretekla leta je bilo turistično gospodarstvo na globalni ravni zazna-
movano s presežki rezultatov. Žal pa je pandemija covida-19 omejila
mednarodni turizem ter s tem povzročila upad svetovnega turizma,
pretresla pa je tudi celotni slovenski turizem, saj se je področje vedenja
turistov soočilo z novo realnostjo. Sestavek se osredotoča na marketin-
ške raziskave s področja vedenja potrošnikov v turizmu, ki nakazujejo
spremenjene nakupne navade turistov. V sklopu ponovnega zagona tu-
ristične industrije se izsledki raziskav ujemajo tudi z želeno podobo
Slovenije kot turistične destinacije, saj se v obdobju nove realnosti s
svojimi produkti pozicionira kot varna, trajna in aktivna destinacija.
V sestavku so predstavljeni tudi nekateri trendi vedenja, izhodišča in
ključni ukrepi za oživitev turističnega gospodarstva.
Ključne besede: vedenje potrošnikov v turizmu, covid-19, raziskave,
nova realnost
Uvod
Pred pojavom covida-19 je turizem predstavljal panogo, ki je doživela raz-
cvet. Po poročanju Slovenske turistične organizacije (2021a) je bila rast
turizma kot panoge kar devet let zapored (od leta 2011 do 2019) hitrejša
kot povprečna rast globalnega gospodarstva, merjena skozi svetovni bdp.
Dodajajo, da je tako še zadnje leto pred covidom-19 (leto 2019) turizem
dosegel 3,5-odstotno letno stopnjo rasti in tako za celo odstotno točko
presegel stopnjo rasti svetovnega b dp, ki je bila 2,5 . Pojasnjujejo, da
je zaradi takšne nadpovprečne rasti skoraj celo desetletje v letu 2019 tu-
rizem kot panoga k skupnemu globalnemu bdp prispeval kar 10,3 . To
pomeni, da je leta 2019 praktično že zagotavljal vsako deseto delovno me-
sto oziroma, globalno gledano, kar 330 milijonov delovnih mest. Še več,
zaradi te nadpovprečne rasti panoge je samo v zadnjih petih letih (od
2015 do 2019) praktično ustvaril vsako četrto novo zaposlitev (Slovenska
turistična organizacija, 2021a).
Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.31-44
potrošnikov v turizmu
v času nove realnosti
Žana Čivre
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
zana.civre@fts.upr.si
Pretekla leta je bilo turistično gospodarstvo na globalni ravni zazna-
movano s presežki rezultatov. Žal pa je pandemija covida-19 omejila
mednarodni turizem ter s tem povzročila upad svetovnega turizma,
pretresla pa je tudi celotni slovenski turizem, saj se je področje vedenja
turistov soočilo z novo realnostjo. Sestavek se osredotoča na marketin-
ške raziskave s področja vedenja potrošnikov v turizmu, ki nakazujejo
spremenjene nakupne navade turistov. V sklopu ponovnega zagona tu-
ristične industrije se izsledki raziskav ujemajo tudi z želeno podobo
Slovenije kot turistične destinacije, saj se v obdobju nove realnosti s
svojimi produkti pozicionira kot varna, trajna in aktivna destinacija.
V sestavku so predstavljeni tudi nekateri trendi vedenja, izhodišča in
ključni ukrepi za oživitev turističnega gospodarstva.
Ključne besede: vedenje potrošnikov v turizmu, covid-19, raziskave,
nova realnost
Uvod
Pred pojavom covida-19 je turizem predstavljal panogo, ki je doživela raz-
cvet. Po poročanju Slovenske turistične organizacije (2021a) je bila rast
turizma kot panoge kar devet let zapored (od leta 2011 do 2019) hitrejša
kot povprečna rast globalnega gospodarstva, merjena skozi svetovni bdp.
Dodajajo, da je tako še zadnje leto pred covidom-19 (leto 2019) turizem
dosegel 3,5-odstotno letno stopnjo rasti in tako za celo odstotno točko
presegel stopnjo rasti svetovnega b dp, ki je bila 2,5 . Pojasnjujejo, da
je zaradi takšne nadpovprečne rasti skoraj celo desetletje v letu 2019 tu-
rizem kot panoga k skupnemu globalnemu bdp prispeval kar 10,3 . To
pomeni, da je leta 2019 praktično že zagotavljal vsako deseto delovno me-
sto oziroma, globalno gledano, kar 330 milijonov delovnih mest. Še več,
zaradi te nadpovprečne rasti panoge je samo v zadnjih petih letih (od
2015 do 2019) praktično ustvaril vsako četrto novo zaposlitev (Slovenska
turistična organizacija, 2021a).
Nemec Rudež, H., in Zabukovec Baruca, P. (ur.). (2022). Marketinški pristopi
in trendi v turizmu v novi realnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-207-7.31-44