Page 34 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 34
Žana Čivre

zemci in Srbi ter ostali. Deleži stopnje upada se pri vseh tujih turistih, ki
so obiskali Slovenijo, gibajo med 77,8 in 40,5 . Glede na delež prenočitev
po občinah prevladujejo gorske (31 ) in obmorske (24 ) ter zdraviliške
(24 ) destinacije. V manjšem deležu je zastopana Ljubljana (6 ), sle-
dijo ostale občine (10 ) in pa mestne občine (5 ) (Slovenska turistična
organizacija, b. l.c).

Tuji turistični prihodi so v letu 2020 glede na leto 2019 upadli za več
kot 70 , kar pomeni, da je bila Slovenija med najprizadetejšimi drža-
vami (Slovenska turistična organizacija, 2021a). Po vsem svetu so vlade
sprejele ukrepe za ublažitev posledic pandemije covida-19, med katerimi
so nekatere, tudi slovenska, uvedle programe turističnih bonov za spod-
bujanje porabe (Knežević Cvelbar idr., 2021).

marketinške raziskave covida-19 in nakupno
vedenje turistov
Od pojava pandemije covida-19 so bile tudi v Sloveniji opravljene šte-
vilne marketinške raziskave na področju vedenja potrošnikov in njihovih
nakupnih odzivov od začetka pojava virusa. V obdobju po prvem valu
epidemije sta julija in avgusta 2020 Valicon in Iprom izvedla raziskavo o
nakupni poti slovenskega potrošnika oziroma o učinku po prvem valu,
katere izsledke prikazujemo v nadaljevanju (Valicon, 2020). V raziskavi,
ki je kot eno izmed kategorij zajemala tudi turizem, je sodelovalo skoraj
71.000 potrošnikov. Rezultati kažejo na spremenjeno nakupno vedenje
slovenskega potrošnika tudi v kontekstu turizma, saj je zaradi novih raz-
mer in ukrepov le-ta postal mnogo racionalnejši. Zaradi spremenjenih
potreb je korenito spremenil ne samo nakupno fazo, temveč tudi pred-
nakupno. Temu pritrjujejo tudi izsledki omenjene raziskave, in sicer da
se slovenski potrošnik na svoji nakupni poti obnaša racionalno. Ugoto-
vitve tudi kažejo na to, da v prednakupni fazi v smislu spodbud za na-
kup (58 ) in iskanja informacij (92 ) v fazi raziskovanja prevladujejo
digitalni kanali. To pomeni, da so digitalni mediji prevladali nad tradi-
cionalnimi kanali. Poglavitni motivacijski dejavnik za nakup turistične
storitve je bil želen termin (51 ), kot motivator pa je izpostavljena tudi
cena. V fazi izbire se potrošniki zanašajo na priporočila, in sicer v 45 .
Podobno izsledki kažejo, da pri samem nakupu turističnih storitev pre-
vladujejo digitalni kanali, kar pomeni, da je bilo v letu 2020 že 63  na-
kupov na tem področju opravljenih preko interneta. Kljub prevladovanju
digitalnih kanalov tako v prednakupni kot nakupni fazi je zanimiva ugo-
tovitev, da potrošniki svojo izkušnjo s počitnic najpogosteje delijo osebno

34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39