Page 33 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 33
ketinške raziskave o vedenju potrošnikov v turizmu v času nove realnosti

Na tej podlagi bomo obravnavali vedenje potrošnikov v turizmu v času
pandemije covida-19. Zato je glavni cilj sestavka pregled oziroma ana-
liza novih nakupnih navad turistov v novi realnosti na podlagi izvedenih
marketinških raziskav.

Kontekst vedenja potrošnikov v novi realnosti
vedenje potrošnikov v asu pandemije covida-19
Področje vedenja potrošnikov je zaradi nenehnih sprememb tako potro-
šnikov kot družbe že od zmeraj zelo dinamično (Peter in Olson, 2002),
pojav covida-19 pa je dinamiko v novi realnosti še bolj intenziviral. Po
mnenju številnih raziskovalcev, npr. Donthuja in Gustafssona (2020),
je zaprtje držav (angl. lockdown) posameznikom prineslo številne spre-
membe. Raziskovalca menita, da je poleg negativnih posledic socialne
distance (npr. osamljenosti) prišlo tudi do številnih pozitivnih vrst ve-
denja. Pojasnjujeta, da so nekateri začeli bolje skrbeti za svoje zdravje
in bivalno okolje ter več reciklirati. Hkrati pa je veliko ljudi začelo ko-
pičiti osnovne potrebščine, bežati na podeželje ter panično nakupovati,
kar nakazuje bistvene spremembe vedenja in po mnenju raziskovalcev
velja ta pojav preučiti. Podobno meni tudi Sigala (2020), ki pravi, da je
zaradi strahu pred koncem tradicionalnega potrošniškega načina življe-
nja veliko potrošnikov podleglo paničnemu nakupovanju in (preveliki)
porabi spletnih izkušenj. Kakor koli, nekateri univerzalni vzorci potro-
šniškega vedenja dobivajo nove dimenzije, saj je splet dodobra posegel
v nakupni proces potrošnikov. Če kdaj, velja zdaj, da so se nakupne na-
vade potrošnikov bistveno spremenile, tudi zaradi prehoda na digitalno
nakupovanje prenekaterih (Ipsos, 2021), kar je zahtevalo tudi takojšnjo
fleksibilnost ponudnikov. Na drugi strani pa so nekateri potrošniki po-
stali mnogo previdnejši in varčnejši pri svojih nakupih. To se je zgodilo
predvsem zaradi povečane nenaklonjenosti tveganju, saj je pandemija
covida-19 bistveno spremenila nakupno življenje posameznikov (Im idr.,
2021).

vedenje potrošnikov in turizem v sloveniji
v novi realnosti
Korenite spremembe so se zgodile tudi na področju turizma v Sloveniji.
Po poročanju Slovenske turistične organizacije (b. l.c) so leta 2020 pri-
hodi turistov padli za 50,8 , prenočitve za 41,7 , prav tako izvoz poto-
vanj (60,7 ). Dodajajo, da je Slovenijo, glede na tuje trge, obiskalo naj-
več Nemcev, Avstrijcev in Italijanov, v manjši meri sledijo Madžari, Nizo-

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38