Page 26 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 26
Gorazd Sedmak in Aleksandra Brezovec
Preglednica 1 Nadaljevanje s prejšnje strani
Ukrepi Muzej A Muzej B Muzej C Muzej D
Strateš- Povezujejo se z Epidemija ne bo Epidemija je mu- Epidemija bo vpli-
ke spre-
membe drugimi muzeji. vplivala na stra- zej »prebudila« v vala na bogatenje
Epidemija ne bo teške usmeritve. strateškem smi- virtualnih vsebin
vplivala na stra- Želijo ohranjati slu, predvsem v muzeja, vendar ne
teške usmeritve. visoko strokovno razmišljanju »out na račun osebnega
Velike ovire so raven, zato se iz- of the box«. Za- obiska. Rešitve vi-
prostor, deloma ogibajo »amater- gotovo bodo raz- dijo v boljših fi-
finance in posluh ski« virtualizaciji vijali hibridnost nancah in mladem
ministrstva. ali večjmu širje- in interaktivnost kadru, ki obvla-
nju fokusa. svojih progra- duje digitalne teh-
mov. nologije in dedi-
ščino hkrati.
Družbe- Zavedajo se je, Zavedajo se je in Močno se zave- Močno se zavedajo
na vloga ampak so pro- skozi določene dajo vloge pove- vloge povezovalca
storsko in kadro- aktivnosti (npr. zovalca in utr- in utrjevalca iden-
vsko omejeni. rojstnodnevne jevalca identi- titete kraja ter širše
Gojijo prosto- zabave, dogodki tete mesta (pozivi (čezmejne) regije.
voljstvo, depri- na gradu) izva- prebivalcem k so- Dobro sodelu-
vilegiranim odo- jajo, ampak stroki ustvarjanju vse- jejo z javnim sek-
brijo prost vstop. dajejo prednost bin in zbirk, pro- torjem, za zaseb-
V času epidemije pred osveščanjem stovoljstvo). nega/gospodarstvo
niso nič spreme- splošne javnosti. pa ugotavljajo, da
nili. nima posluha, če-
prav je veliko pri-
ložnosti, da se na-
redi kaj skupnega.
Novi Eksplicitno jih Eksplicitno jih Zaznali so ču- Zaznali so, da je z
motivi
niso zaznali, je niso zaznali, je stvene momente epidemijo nasto-
pa bilo čutiti, da pa bilo čutiti, da (pošiljanje majh- pilo novo čustveno
ljudje pogrešajo ljudje pogrešajo nih daril s strani obdobje, tako pri
družbo in zabavo. družbo in zabavo. obiskovalcev v obiskovalcih, sle-
Ko so muzej po- Ob otvoritvah si času lockdown- dilcih kot pri za-
novno odprli, so vzamejo več časa a) ter večjo anga- poslenih. Po od-
ljudje na vstop za klepet. žiranost obisko- prtju muzeja opa-
čakali dve uri. valcev (daljši čas, žajo, da si ljudje
več vprašanj) po vzamejo več časa
odprtju. in so bolj umir-
jeni, sproščeni.
virtualni ogledi od tega odvračali, zato jih dojemajo le kot nekakšno do-
polnilo »realnim« prikazom in aktivnostim oziroma nujno zlo v izrednih
razmerah. Zaradi omejenih resursov se tudi bojijo, da bi »polovičarsko«
izvedena virtualizacija deplasirala njihovo poslanstvo. Aktivnejši pa, na-
26
Preglednica 1 Nadaljevanje s prejšnje strani
Ukrepi Muzej A Muzej B Muzej C Muzej D
Strateš- Povezujejo se z Epidemija ne bo Epidemija je mu- Epidemija bo vpli-
ke spre-
membe drugimi muzeji. vplivala na stra- zej »prebudila« v vala na bogatenje
Epidemija ne bo teške usmeritve. strateškem smi- virtualnih vsebin
vplivala na stra- Želijo ohranjati slu, predvsem v muzeja, vendar ne
teške usmeritve. visoko strokovno razmišljanju »out na račun osebnega
Velike ovire so raven, zato se iz- of the box«. Za- obiska. Rešitve vi-
prostor, deloma ogibajo »amater- gotovo bodo raz- dijo v boljših fi-
finance in posluh ski« virtualizaciji vijali hibridnost nancah in mladem
ministrstva. ali večjmu širje- in interaktivnost kadru, ki obvla-
nju fokusa. svojih progra- duje digitalne teh-
mov. nologije in dedi-
ščino hkrati.
Družbe- Zavedajo se je, Zavedajo se je in Močno se zave- Močno se zavedajo
na vloga ampak so pro- skozi določene dajo vloge pove- vloge povezovalca
storsko in kadro- aktivnosti (npr. zovalca in utr- in utrjevalca iden-
vsko omejeni. rojstnodnevne jevalca identi- titete kraja ter širše
Gojijo prosto- zabave, dogodki tete mesta (pozivi (čezmejne) regije.
voljstvo, depri- na gradu) izva- prebivalcem k so- Dobro sodelu-
vilegiranim odo- jajo, ampak stroki ustvarjanju vse- jejo z javnim sek-
brijo prost vstop. dajejo prednost bin in zbirk, pro- torjem, za zaseb-
V času epidemije pred osveščanjem stovoljstvo). nega/gospodarstvo
niso nič spreme- splošne javnosti. pa ugotavljajo, da
nili. nima posluha, če-
prav je veliko pri-
ložnosti, da se na-
redi kaj skupnega.
Novi Eksplicitno jih Eksplicitno jih Zaznali so ču- Zaznali so, da je z
motivi
niso zaznali, je niso zaznali, je stvene momente epidemijo nasto-
pa bilo čutiti, da pa bilo čutiti, da (pošiljanje majh- pilo novo čustveno
ljudje pogrešajo ljudje pogrešajo nih daril s strani obdobje, tako pri
družbo in zabavo. družbo in zabavo. obiskovalcev v obiskovalcih, sle-
Ko so muzej po- Ob otvoritvah si času lockdown- dilcih kot pri za-
novno odprli, so vzamejo več časa a) ter večjo anga- poslenih. Po od-
ljudje na vstop za klepet. žiranost obisko- prtju muzeja opa-
čakali dve uri. valcev (daljši čas, žajo, da si ljudje
več vprašanj) po vzamejo več časa
odprtju. in so bolj umir-
jeni, sproščeni.
virtualni ogledi od tega odvračali, zato jih dojemajo le kot nekakšno do-
polnilo »realnim« prikazom in aktivnostim oziroma nujno zlo v izrednih
razmerah. Zaradi omejenih resursov se tudi bojijo, da bi »polovičarsko«
izvedena virtualizacija deplasirala njihovo poslanstvo. Aktivnejši pa, na-
26