Page 48 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 48
Petra Zabukovec Baruca

vključno z dejavniki, povezanimi z naravo in s trenutnimi pandemičnimi
razmerami na kontekstualni ravni. Pandemija je potrošnikom dala prilo-
žnost in čas, da razmislijo o osnovnem pomenu potrošnje in vplivu lastne
potrošnje na družbo ter okolje. Raziskovalci predpostavljajo, da bo prišlo
do pomembnega premika v smeri odgovorne in prodružbene potrošnje
v smislu ozaveščenja o turistični potrošnji ter izbiri potovanja in večje
odgovornosti do sebe, drugih, družbe ter okolja (He in Harriss, 2020).

Zaznani so tudi vplivi pandemije na medsebojno povezanost, usmer-
jenost v primarne človekove potrebe in vrednote. Za mnoge ljudi je pan-
demija v času zaprtja predstavljala kolektivni travmatičen dogodek, ki je
povzročil telesne, psihološke in čustvene stiske. Nekateri potrošniki se
lahko nanj odzovejo s strategijo obvladovanja, ki povečuje nujnost iska-
nja prijetne izkušnje pri zadovoljevanju čustvenih in čutnih potreb. Vse
navedeno pa ima posledice tudi na usmeritev marketinga, zlasti v druž-
beno odgovorno obliko, ki je namenjena spodbujanju družbeno odgo-
vorne potrošnje in ne izkorišča potrebe potrošnikov po instinktivnem
hedonističnem zadovoljstvu.

Glede srednjeročnih in dolgoročnih učinkov navedenih postcovidnih
sprememb na turistično potrošnjo še ni povsem jasno, v kakšni smeri se
bodo razvijali ali izzveneli. Srednjeročno bi lahko zaradi zaprtja in omeje-
nosti gibanja ter socialnega distanciranja prišlo do porasta turistične po-
trošnje, nakupa počitnic, potovanj in druženj. Pomembnejše vprašanje pa
je, kako lahko pandemija vpliva na preusmerjanje turistov v odgovorno in
trajnostno potrošnjo. Ali bodo potrošniki v obdobju po pandemiji ome-
jili potovanja? Bi se morali pri odločanju o tem, kdaj in kako potovati,
zateči k lastnim moralnim sodbam? Na področju počitnic je verjetno,
da si pred rezervacijo vse več ljudi postavi določena vprašanja, npr., ali
je to potovanje bistveno in kakšne so lokalne alternative v ponudbi na
domačem turističnem trgu. Skratka, očitno je, da ima pandemija virusa
covid-19 pomemben vpliv na etično odločanje potrošnikov v času pan-
demije. Potrošniki so prevzeli nekatere navade, zlasti v zvezi z vedno iz-
razitejšo vlogo etične drže pri odločanju (He in Harris, 2020); nekatere
od teh navad se bodo verjetno obdržale ali v osnovi celo preusmerile k
odgovornejši in bolj prodružbeni potrošnji.

marketinške strategije in turistine destinacije
Pandemija je povzročila novo temeljno razsežnost tudi na področju mar-
ketinških konceptov, v kontekstu marketinških strategij. Nekateri daljno-
vidni teoretiki so že dolgo trdili, da se tržno okolje spreminja od evolucije

48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53