Page 49 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 49
Kontekst marketinškega komuniciranja turističnih destinacij

do revolucije (Potts, 2018), kar je kriza zaradi pandemije covida-19 ekspo-
nentno pospešila.

Marketing temelji na filozofiji in ideologiji koncepta, kjer gre za pri-
zadevanje prepoznati in se odzvati na potrebe ter želje ciljnih trgov bo-
lje od konkurentov (Kotler idr., 2019). Naprednejše organizacije so se za-
vzemale za različice koncepta družbenega marketinga, kjer organizacije
uravnavajo kratkoročne želje potrošnikov z namenom dolgoročne druž-
bene blaginje (Kotler in Zaltman, 1971; Kotler idr., 2019). Po pandemiji
covida-19 bodo potrošniki, ponudniki in organizacije ponovno kritično
ovrednotili prednostne naloge, kajti tržniki se soočajo s spremenjenim
in drugačnim okoljem ter spremenjenim vedenjem potrošnikov. Mnenja,
prepričanja, vrednote, navade in vedenje se razvijajo, tako zaradi dobrih
kot tudi slabih izkušenj. Bistvo trženja pa lahko razumemo tudi kot me-
njavo, ki se osredotoča na iskanje skladnosti, skupne dogovore, dojema-
nje vrednosti in komunikacijo, kar se je v kriznih razmerah pandemije za
številne potrošnike in ponudnike radikalno spremenilo. Prevlada medse-
bojnih odnosov se je zaradi omejitev potovanj in fizičnega distanciranja
najprej prenesla na spletne izmenjave. Komunikacijski kanali so se spre-
menili takoj, ko so bile uvedene omejitve potovanj. Spletne platforme, kot
so Skype, WhatsApp in Zoom ter druge, so prosperirale in digitalna doba
trženja na spletu, mobilnih telefonih in družbenih omrežjih se je v nekaj
tednih razširila med vse starostne skupine. Tehnologija se je pri ponov-
nem odpiranju turizma izkazala za jedro rešitev. Vpeljevanje inovativne
tehnologije v poslovanje in trženje, npr. aplikacij za sledenje mobilnosti,
brezstičnega poslovanja, digitalnih potnih listov za nadzor identitete, teh-
nologije za nadzor gneče, humanoidnih robotov, ki dostavljajo materiale,
razkužujejo in sterilizirajo javne prostore, merilnikov telesne tempera-
ture, se je pokazalo kot očitna rešitev na poti do normalizacije in nadzora
nad pandemijo covida-19, potrebna za zagotavljanje zdravja in varnosti
kot tudi zbiranje ter analiziranje osebnih podatkov za hitro odločanje.
Čeprav raziskave kažejo, da se po pandemiji ta tehnološki napredek ne
bo zaustavil, bi se moralo vpeljati nadzor in regulacijo namenov in etike
uporabe, da se zamejijo zlorabe. Tehnologije so bile od nekdaj spodbuje-
valec, katalizator inovacij in sprememb ter orodje za krepitev turistične
odpornosti v krizi. Covid-19 je še okrepil njihovo vlogo pri obnavljanju
in ponovnem zagonu turizma, hkrati pa je okrepil obstoječe paradigme v
razvoju e-turizma.

Posledično se je ohranjanje stika s potrošniki preselilo na splet. Marke-
tinške kampanje turističnih destinacij in ponudnikov so se med pande-

49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54