Page 51 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 51
Kontekst marketinškega komuniciranja turističnih destinacij
na minimalno tveganje okužbe. V proces oblikovanja turističnih proiz-
vodov je prioritetno vključen dejavnik varnosti, v smislu varnega potova-
nja, varne nastanitve, varne turistične destinacije, z omejenim tveganjem
okužbe z virusom. Poleg navedenega dejstva se oblikujejo tudi novi druž-
beni modeli, v katerih se potrošnja usmerja k odgovornosti z namenom
zmanjšanja negativnih vplivov na družbo in okolje. Anabela Santos idr.
(2020) napovedujejo prihod obdobja, v katerem se bodo povečale vre-
dnote solidarnosti, zdravja, trajnosti in varnosti. Vargas (2020) poudarja,
da bo za turistične trge kljub temu potrebna promocija, ki bo drugačna
in bo vključevala preoblikovano turistično ponudbo v luči nove družbene
realnosti, ki izhaja iz krize, ki jo je povzročila pandemija covida-19.
Pomemben izziv vpliva pandemije covida-19 na marketinške strategije
je povezan z odvisnostjo od kakovosti informacij, ki so jim ljudje izpo-
stavljeni preko marketinških komunikacij. Namreč, upravitelji turistič-
nih destinacij so odgovorni za aktiviranje promocije destinacij in s tem
dinamiko povpraševanja. Odziv tržnikov na negativno spremembo v zu-
nanjem ali notranjem okolju gre v smeri ukrepa za zaščito destinacije,
podobe, vzdrževanja toka obiskovalcev in negovanja odnosov s turistič-
nimi deležniki v destinaciji (Beirman in Van Walbeek, 2011). Podobno
pomembno je razmerje med oglaševanjem in ciljnimi segmenti potro-
šnikov. V kriznih časih se turisti soočajo z določenimi vprašanji, ki jih ne
bi smeli spregledati ali ignorirati. Glede na negotovost je še posebej po-
membno sprejeti strategije za izboljšanje varnosti turistov v času po pan-
demiji v kontekstu odgovornosti in krepitve zaupanja. Moč potrošnikov
se krepi tudi preko čedalje prisotnejšega družbenega aktivizma. Potro-
šniki so čedalje bolj ozaveščeni, informirani in se zavedajo svoje moči na
individualni ter kolektivni ravni. Na trgu bodo obstale tržne znamke, ki
bodo imele zveste potrošnike in bodo krepile vrednote, skladne z vredno-
tami potrošnikov. V mednarodni raziskavi tržnih znamk kar 61 odstot-
kov vprašanih trdi, da bo odziv tržne znamke v času krize močno vplival
na to, ali ji bodo kot potrošniki še naprej zaupali in ostali zvesti tudi po
koncu krize (Edelman, 2020). To pomeni, da morajo tržniki izpostaviti
vrednote, za katere se zavzemajo, ali poudariti področja, na katerih želi
tržna znamka resnično prispevati nekaj bistvenega.
Analiza marketinških kampanj turističnih destinacij
metodologija
Analiza tržno-komunikacijskih pristopov turističnih destinacij vključuje
institucionalne študije primerov oglaševanja, ki so na področju turistič-
51
na minimalno tveganje okužbe. V proces oblikovanja turističnih proiz-
vodov je prioritetno vključen dejavnik varnosti, v smislu varnega potova-
nja, varne nastanitve, varne turistične destinacije, z omejenim tveganjem
okužbe z virusom. Poleg navedenega dejstva se oblikujejo tudi novi druž-
beni modeli, v katerih se potrošnja usmerja k odgovornosti z namenom
zmanjšanja negativnih vplivov na družbo in okolje. Anabela Santos idr.
(2020) napovedujejo prihod obdobja, v katerem se bodo povečale vre-
dnote solidarnosti, zdravja, trajnosti in varnosti. Vargas (2020) poudarja,
da bo za turistične trge kljub temu potrebna promocija, ki bo drugačna
in bo vključevala preoblikovano turistično ponudbo v luči nove družbene
realnosti, ki izhaja iz krize, ki jo je povzročila pandemija covida-19.
Pomemben izziv vpliva pandemije covida-19 na marketinške strategije
je povezan z odvisnostjo od kakovosti informacij, ki so jim ljudje izpo-
stavljeni preko marketinških komunikacij. Namreč, upravitelji turistič-
nih destinacij so odgovorni za aktiviranje promocije destinacij in s tem
dinamiko povpraševanja. Odziv tržnikov na negativno spremembo v zu-
nanjem ali notranjem okolju gre v smeri ukrepa za zaščito destinacije,
podobe, vzdrževanja toka obiskovalcev in negovanja odnosov s turistič-
nimi deležniki v destinaciji (Beirman in Van Walbeek, 2011). Podobno
pomembno je razmerje med oglaševanjem in ciljnimi segmenti potro-
šnikov. V kriznih časih se turisti soočajo z določenimi vprašanji, ki jih ne
bi smeli spregledati ali ignorirati. Glede na negotovost je še posebej po-
membno sprejeti strategije za izboljšanje varnosti turistov v času po pan-
demiji v kontekstu odgovornosti in krepitve zaupanja. Moč potrošnikov
se krepi tudi preko čedalje prisotnejšega družbenega aktivizma. Potro-
šniki so čedalje bolj ozaveščeni, informirani in se zavedajo svoje moči na
individualni ter kolektivni ravni. Na trgu bodo obstale tržne znamke, ki
bodo imele zveste potrošnike in bodo krepile vrednote, skladne z vredno-
tami potrošnikov. V mednarodni raziskavi tržnih znamk kar 61 odstot-
kov vprašanih trdi, da bo odziv tržne znamke v času krize močno vplival
na to, ali ji bodo kot potrošniki še naprej zaupali in ostali zvesti tudi po
koncu krize (Edelman, 2020). To pomeni, da morajo tržniki izpostaviti
vrednote, za katere se zavzemajo, ali poudariti področja, na katerih želi
tržna znamka resnično prispevati nekaj bistvenega.
Analiza marketinških kampanj turističnih destinacij
metodologija
Analiza tržno-komunikacijskih pristopov turističnih destinacij vključuje
institucionalne študije primerov oglaševanja, ki so na področju turistič-
51