Page 73 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 73
Repozicioniranje nastanitvenih obratov skozi digitalne rešitve

Nastanitveni obrati se v novi realnosti usmerjajo na področje zagota-
vljanja zdravja (Yu idr., 2021), kar jim olajšujejo predvsem digitalne reši-
tve. Izpostavljenost pomena zdravja bo namreč še nekaj časa vplivala na
okrevanje turistične dejavnosti, kot ugotavljajo Wen idr. (2021). Z usmer-
janjem v digitalne rešitve, tudi na področje umetne inteligence in robo-
tike, postaja vidik zagotavljanja socialne oddaljenosti za uporabnike če-
dalje dostopnejši in prijaznejši. V nastanitveni dejavnosti je pri izvajanju
storitve tradicionalno prihajalo do mnogih osebnih stikov (Jiang in Wen,
2020), zato so digitalne rešitve za dejavnost nujne. Hkrati pa morajo ho-
teli v navezavi z digitalnimi rešitvami poudariti čustveno raven in poka-
zati empatijo do nastale situacije ter razvijati čustveno navezanost turi-
stov, ki bo vplivala na njihovo namero za obisk v prihodnosti (Hang idr.,
2020). Naloga digitalnih rešitev je torej prispevati k poudarjanju varnosti
in ustvarjanju čustvene navezanosti skozi uporabniško izkušnjo.

Med načini za izboljšanje uporabniške izkušnje in udobja gostov po
epidemiji covida-19 imajo digitalne rešitve v hotelih pomembno vlogo,
kot kaže raziskava, izvedena maja 2020 (Statista Research Department,
2020). 35  vprašanih, zajetih v raziskavo, meni, da je na izboljšanje po-
čutja v hotelih vplivalo brezplačno plačevanje, 25  jih meni, da bi na iz-
boljšanje počutja vplivala uvedba ključev hotelskih sob, ki bi se upravljali
preko pametnih telefonov, 23  jih navaja pomembnost samostojne pri-
jave v hotel preko digitalnih kioskov, 20  pa poudarja pomen digitalnih
sporočil o storitvah v izogib fizičnemu stiku z osebjem; pri tem seveda
ostajajo pomembne tudi druge izboljšave, ki niso neposredno povezane
z digitalnimi rešitvami (kot so čiščenje, preureditev prostora za potrebe
manjšega števila neposrednih stikov idr.). Na področju hotelirstva je or-
ganizacija McKinsey & Company (b. l.) identificirala tri vrste interakcij,
pri katerih je treba razvijati brezstične storitve in delovne postopke. To
so odnosi med zaposlenimi, odnosi med zaposlenimi in gosti ter odnosi
med gosti, ki potekajo pred obiskom hotela, med samim obiskom in po
obisku. Digitalne rešitve so torej večplastne in posegajo v različne inte-
rakcije.

Spremenjeni ciljni trgi in digitalne rešitve v turizmu

Izkušnje številnih nastanitvenih obratov, ki so bile pridobljene od izbruha
epidemije, se prilagajajo spremenjenim zahtevam in koristim svojih cilj-
nih skupin skozi digitalne rešitve. Pri naslavljanju posameznih segmentov
pa je treba slediti vedenju posameznega ciljnega trga, željam, potrebam
in koristim, ki ga ta segment zasleduje. Ciljni trgi in oblikovanje konku-

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78