Page 74 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 74
Helena Nemec Rudež

renčne prednosti zanje so se v kontekstu digitalnih rešitev spremenili z
izbruhom epidemije, vendar se tudi pri uporabi digitalnih rešitev tržni
segmenti med sabo ločijo. Vsako generacijo namreč opredeljuje okolje, v
katerem je odrasla (European Travel Commission, 2021), tako tudi tržni
segment. S perspektive digitalnih rešitev posebno mesto zaseda ciljni seg-
ment generacije Z, ki jo sestavljajo rojeni med sredino 90. let in začetkom
drugega desetletja tega stoletja (v obdobju med letoma 1995 in 2010). To
so potrošniki, ki bodo nasledili generacijo milenijcev, to je generacijo ro-
jenih med zgodnjimi 80. leti in sredino 90. let prejšnjega stoletja. Poleg
izraza generacija Z v literaturi zanje najdemo tudi izraze, kot so postmi-
lenijci (Monaco, 2018), i-generacija (Olsson idr., 2020), digitalni turisti
(Setiawan idr., 2018), digitalni domorodci, ker so odraščali oziroma od-
raščajo v času, ko je digitalna tehnologija že preplavila svet. S tem se loču-
jejo od digitalnih priseljencev, ki so kasneje in ne z odraščanjem usvojili
uporabo digitalne tehnologije. Čeprav je bilo doslej o generaciji Z nareje-
nih le malo raziskav, lahko rečemo, da jo je odraščanje v digitalnem svetu
kot potrošnike postavilo v drugačen položaj v primerjavi z milenijci.

V novi realnosti se postavlja vprašanje pomena digitalnih rešitev, brez-
stičnih in enostavnih storitev v nastanitvenih obratih za generacijo Z, ki
jo sestavljajo trenutno najmlajši samostojni potrošniki, ki bodo povpra-
ševanje ustvarjali še desetletja. Milenijci bodo skupaj z generacijo Z in
novimi generacijami, ki bodo sledile, sestavljali ključen delež turistov do
leta 2040 (oe c d, 2020). Nielsen (2017) ugotavlja, da milenijci že potujejo
več kot druge generacije in da se bo njihovo povpraševanje po potovanjih
povečalo, ko se bodo povečali njihovi prihodki v prihodnosti. Podobno
bo z zamikom veljalo za generacijo Z. Poudariti je treba, da je to druga-
čen segment potrošnikov; so nepredvidljivejši, turistična dejavnost pa se
bo morala njihovi nepredvidljivosti prilagoditi (Nielsen, 2017). Pri tem
digitalne rešitve omogočajo hitrejše prilagajanje novim generacijam po-
trošnikov. Tehnologija, oblikovanje proizvoda in cena so tri ključna pod-
ročja, ki vplivajo na odločanje milenijcev o izboru nastanitve; to se je pred
epidemijo kazalo tudi v njihovem izboru nastanitev v okviru delitvene
ekonomije (Nielsen, 2017). Ob tem se navaja trende, ki bodo oblikovali
turizem v povezavi z novimi generacijami in digitalnimi tehnologijami
(str. 62):

• povečana uporaba spletnih virov in mobilnih platform za zagota-
vljanje informacij v fazi načrtovanja potovanja, skupaj z določenimi
tradicionalnimi viri informacij,

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79