Page 57 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 57
Vplivi digitalizacije na zasebno
in javno življenje posameznika
z vidika vseživljenjskega učenja

Maja Mezgec
Univerza na Primorskem
maja.mezgec@pef.upr.si

Jurka Lepičnik Vodopivec
Univerza na Primorskem
jurka.lepicnik@pef.upr.si

Današnja družba in njeni posamezniki živijo in operirajo v digitalno bogatih
okoljih, kar predstavlja nove izzive za implementacijo programov vseživljenj-
skega učenja s poudarkom na digitalnih kompetencah. Namen prispevka je
opredeliti spremembe v času četrte industrijske revolucije in postpandemske
izkušnje, predvsem v smislu kompetenc, ki jih posameznik potrebuje zaradi
procesov intenzivne digitalizacije na področjih izobraževanja, različnih oblik
digitalnega državljanstva in digitalizacije poslovnih modelov. Na osnovi zbra-
nih podatkov ugotavljamo, da so tehnološke aplikacije prodrle v družbo do
tolikšne mere, da jih posameznik potrebuje za opravljanje vsakdanjih nalog in
zadovoljevanje svojih vsakdanjih potreb. Obstaja visoko tveganje za nastanek
novih ranljivih skupin, ki so ranljive ravno zaradi izključenosti in obrobnosti, ki
jo povzroča pomanjkanje digitalnih kompetenc. V fazi digitalnega prehoda je
zato treba prebivalstvo opolnomočiti za uporabo digitalnih storitev in razviti
kulturo uporabnikov digitalnih storitev, ki vključuje pozitiven pristop do digi-
talnih rešitev, zavedanje po potrebi vseživljenjskega učenja na tem področju
v smislu stalnega posodabljanja znanja, poznavanje varnosti, nevarnosti kraje
digitalne identitete ter potrebnih ukrepov. Pri tem pa ne gre spregledati raznih
oblik oviranosti in posebnih potreb, ki zavirajo uporabo digitalnih aplikacij.
Ključne besede: digitalni preboj, digitalizacija, digitalna pismenost, vseživljenj-
sko učenje

Uvod
Za prehod v digitalno družbo je med drugim značilna intenzivna uporaba
digitalne tehnologije in njenih aplikacij, kar s seboj prinaša nove načine za
delo, učenje ter delovanje v vsakdanjem življenju. Dobro razvite digitalne
kompetence predstavljajo izhodišče za aktivno delovanje v digitalni družbi.
Ker se digitalna tehnologija in njene aplikacije nenehno razvijajo, se potreba

Lepičnik Vodopivec, J., in M. Mezgec, ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih
za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-230-5.55-72
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62