Page 137 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 137
liza tem zaključnih del študijskega programa Inkluzivna pedagogika do danes

Osnovna šola 

Predšolska vzgoja 

Zaposlitev – delovno mesto 

Odrasli s PP 

Srednja šola 

Univerzitetni študij 

Ne glede na izob. raven oz. starost

Slika 4 Število zaključnih del glede na izobraževalno raven, ki jo
obravnavajo, oz. glede na starost

Delež zaključnih del glede na določeno vzgojno-izobraževalno raven
oz. starostno obdobje

V nadaljevanju nas je zanimalo, v kolikšnem deležu so se študenti usmerjali
na določene vzgojno-izobraževalne ravni oz. v starostna obdobja. Obliko-
vali smo sedem kategorij, in sicer: predšolsko obdobje, osnovnošolsko ob-
dobje, srednješolsko obdobje, univerzitetni študij, zaposlitev, odraslost, ne-
razvrščeno oz. ne glede na starost.

Iz slike 4 je razvidno, da so študenti daleč največ pozornosti namenili
osnovnošolski populaciji, saj ji je namenjenih več kot polovica vseh magi-
strskih del (246 oz. 53 ; npr.: »Razvijanje grafomotorike v funkciji prepreče-
vanja težav pri opismenjevanju«, »Vloga šole in učitelja pri odpravljanju učne
neuspešnosti«, »Izvajanje dodatne strokovne pomoči v tretji triadi osnovne
šole«).

Slaba petina nalog (19 ) se ne osredotoča posebej na določeno izobraže-
valno raven oz. starost (npr.: »Usposobljenost strokovnih delavcev v vzgoji in
izobraževanju za inkluzijo«, »Osveščanje okolja kot temeljni dejavnik inklu-
zije oseb s posebnimi potrebami«, »Ko gledamo s prsti in dlanmi: umetnost
skozi dotik«). 74 magistrskih del (16 ) je namenjenih predšolski vzgoji (npr.:
»Odkrivanje nadarjenih otrok v predšolskem obdobju in delo z njimi«, »In-
kluzija otroka z Downovim sindromom v vrtcu«, »Problematika odklonilnih
stališč strokovnih delavcev vrtca do inkluzije«), 28 (6 ) kariernemu razvoju
oz. prehodu v zaposlitev (npr.: »Poklicna orientacija in karierni razvoj oseb s
cerebralno paralizo«, »Pomen dejavnikov pri poklicno/izobraževalni usmeri-
tvi«), 16 del (3,5 ) je usmerjenih v potrebe odraslih s PP (npr.: »Kvaliteta ži-
vljenja odraslih oseb z zmerno in težjo motnjo v duševnem razvoju«, »Prila-
gajanje turistične ponudbe osebam s posebnimi potrebami«), deset (2,2 )
v srednješolsko populacijo (npr.: »Spodbujanje rezilientnosti srednješolcev«,
»Ocenjevanje znanja angleščine dijakov s primanjkljaji na posameznih pod-
ročjih učenja v srednji poklicni šoli«, »Ključni zunanji dejavniki poklicne od-
ločitve srednješolcev«), le eno delo, ki je bilo narejeno v sodelovanju dveh

137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142