Page 134 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 134
ja Riccarda Kiswarday
Preglednica 3 Število zaključnih del po letih glede na vrsto vpisa (izredni oz. redni študij)
Redni
Izredni
Redni Skupaj
Izredni
rednega študija. Iz preglednice 3 je razvidno, da je bil prvi zagovor magistr-
skega dela opravljen leta 2010 na rednem študiju. Največ zagovorov je bilo
v letu 2020, in sicer 70 (15,1 vseh zagovorov), sledita leti 2018 in 2020 s po
59 zagovori (12,7 ) in leto 2019 z 51 zagovori (11 ). Zanimivo je, da je bilo v
zadnjih letih, od 2020 do 2022, bistveno več zagovorov s strani izrednih štu-
dentov, kar pripisujemo dolgotrajnejšemu zaprtju šol in omejitvi gibanja ter
možnosti, da so bili zagovori zaradi ukrepov, povezanih z epidemijo covida-
19, lahko izvedeni tudi na daljavo.
Kvalitativna analiza tem zaključnih del
Delež zaključnih del glede na obravnavo posamezne vrste oz. področja
posebnih potreb
Najprej nas je zanimalo, v kolikšnem deležu so študenti svoje raziskovanje na-
menili posameznim vrstam oz. področjem posebnih potreb. Oblikovali smo
17 kategorij, in sicer splošno (zajema naloge, ki se nanašajo na vse vrste po-
sebnih potreb), motnje vida, motnje sluha, govorno-jezikovne motnje, mo-
tnje v duševnem razvoju, avtizem, gibalna oviranost, dolgotrajne bolezni,
motnje čustvovanja in vedenja, učne težave, primanjkljaji na posameznih
področjih učenja, ADHD, nadarjeni in talentirani, dvojno izjemni, več motenj,
multikulturnost, vsi otroci (tudi brez PP).
Iz slike 3 razberemo, da se je četrtina študentov (120 oz. 25,86 ) odločila, da
se v svojih magistrskih delih ne bo osredotočila na obravnavanje določene vr-
ste posebnih potreb, ampak so raziskavo usmerili v celotno populacijo otrok
s PP. Primeri naslovov teh zaključnih del so: »Vidiki učne motivacije otrok s po-
sebnimi potrebami v inkluzivni šoli«, »Otrok z dodatno strokovno pomočjo v
razredu«, »Možnosti in perspektive inkluzije v Centru šolskih in obšolskih de-
javnosti za otroke s posebnimi potrebami«. Petina študentov (89 oz. 19,18 )
se je osredotočala še širše in zajela celotno populacijo, torej z in brez eviden-
tiranih posebnih potreb. V svojih zaključnih delih so obravnavali npr. teme
z naslednjimi naslovi: »Spoznavanje fiziologije človeškega telesa s poudar-
134
Preglednica 3 Število zaključnih del po letih glede na vrsto vpisa (izredni oz. redni študij)
Redni
Izredni
Redni Skupaj
Izredni
rednega študija. Iz preglednice 3 je razvidno, da je bil prvi zagovor magistr-
skega dela opravljen leta 2010 na rednem študiju. Največ zagovorov je bilo
v letu 2020, in sicer 70 (15,1 vseh zagovorov), sledita leti 2018 in 2020 s po
59 zagovori (12,7 ) in leto 2019 z 51 zagovori (11 ). Zanimivo je, da je bilo v
zadnjih letih, od 2020 do 2022, bistveno več zagovorov s strani izrednih štu-
dentov, kar pripisujemo dolgotrajnejšemu zaprtju šol in omejitvi gibanja ter
možnosti, da so bili zagovori zaradi ukrepov, povezanih z epidemijo covida-
19, lahko izvedeni tudi na daljavo.
Kvalitativna analiza tem zaključnih del
Delež zaključnih del glede na obravnavo posamezne vrste oz. področja
posebnih potreb
Najprej nas je zanimalo, v kolikšnem deležu so študenti svoje raziskovanje na-
menili posameznim vrstam oz. področjem posebnih potreb. Oblikovali smo
17 kategorij, in sicer splošno (zajema naloge, ki se nanašajo na vse vrste po-
sebnih potreb), motnje vida, motnje sluha, govorno-jezikovne motnje, mo-
tnje v duševnem razvoju, avtizem, gibalna oviranost, dolgotrajne bolezni,
motnje čustvovanja in vedenja, učne težave, primanjkljaji na posameznih
področjih učenja, ADHD, nadarjeni in talentirani, dvojno izjemni, več motenj,
multikulturnost, vsi otroci (tudi brez PP).
Iz slike 3 razberemo, da se je četrtina študentov (120 oz. 25,86 ) odločila, da
se v svojih magistrskih delih ne bo osredotočila na obravnavanje določene vr-
ste posebnih potreb, ampak so raziskavo usmerili v celotno populacijo otrok
s PP. Primeri naslovov teh zaključnih del so: »Vidiki učne motivacije otrok s po-
sebnimi potrebami v inkluzivni šoli«, »Otrok z dodatno strokovno pomočjo v
razredu«, »Možnosti in perspektive inkluzije v Centru šolskih in obšolskih de-
javnosti za otroke s posebnimi potrebami«. Petina študentov (89 oz. 19,18 )
se je osredotočala še širše in zajela celotno populacijo, torej z in brez eviden-
tiranih posebnih potreb. V svojih zaključnih delih so obravnavali npr. teme
z naslednjimi naslovi: »Spoznavanje fiziologije človeškega telesa s poudar-
134