Page 139 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 139
liza tem zaključnih del študijskega programa Inkluzivna pedagogika do danes

Strategije dela, poučevanja 
Preučevanje stališč, inkluzivnost družbe 

Didaktični oz. podporni pripomočki
Opolnomočenje osebe 

Prepoznavanje, diagnostika 
Karierni razvoj 

Usmerjanje, IP in DSP 
Model, pristop

Dejavniki učenja

Slika 6 Število zaključnih del po področju oz. vrsti prispevka k stroki

splošnih knjižnicah«. 33 zaključnih del (7,2 ) se je fokusiralo na potrebe dru-
žin – večinoma na potrebe staršev, štiri naloge so obravnavale prav potrebe
družin, dve pa položaj oz. potrebe sorojencev otrok s PP.

Področja prispevanja diplomantov k inkluzivnopedagoški stroki

Nazadnje nas je zanimalo, s čim oz. na katerih področjih so diplomanti z ma-
gistrskim delom prispevali k inkluzivnopedagoški stroki.

Oblikovali smo devet kategorij, in sicer preučevanje določenega pojava
in prispevek k področju diagnostike oz. prepoznavanja posebnih potreb,
usmerjanje ter načrtovanje IP in DSP, predstavitev in preizkus različnih strate-
gij dela ter poučevanja, dejavniki učenja, oblikovanje in evalviranje različnih
modelov ter pristopov, priprava in evalvacija prilagojenih učnih ter didak-
tičnih oz. podpornih pripomočkov, karierni razvoj, opolnomočenje oseb s
PP in/ali inkluzivnega okolja ter preučevanje stališč in dejavnikov inkluzivne
družbe.

Analiza je pokazala, da je bilo največ zaključnih del, 127 (27,4 ), usmerje-
nih v prispevek na področju strategij dela oz. poučevanja. Primeri takih del so:
»Sodelovalno poučevanje v tretjem razredu osnovne šole«, »Strategije dela
z otroki z avtističnimi motnjami v osnovni šoli«, »Inkluzivni pristopi in strate-
gije reševanja multikulturnih izzivov v vrtcu«. Petina (19,4 ) oz. 90 zaključnih
del je k stroki prispevalo z ugotovitvami na podlagi preučevanja stališč, vre-
dnot in inkluzivnosti družbe, skoraj enak delež oz. 89 zaključnih del (19,2 )
pa s pripravo in evalvacijo prilagojenih učnih ter didaktičnih oz. podpornih
pripomočkov. Relativno veliko didaktičnih pripomočkov je bilo povezanih s
slepoto in slabovidnostjo (npr.: »Kuhamo – kuharska knjižica za slepe in sla-
bovidne«, »Legenda o nastanku Cerkniškega jezera – tipna slikanica«), nekaj z
avtizmom (npr.: »Spoznavanje vremena in letnih časov s pomočjo multifunk-
cijske table za predšolske otroke z avtizmom«), nadarjenostjo (npr.: »Didak-
tična igra za nadarjene učence tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja

139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144