Page 139 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 139
liza tem zaključnih del študijskega programa Inkluzivna pedagogika do danes
Strategije dela, poučevanja
Preučevanje stališč, inkluzivnost družbe
Didaktični oz. podporni pripomočki
Opolnomočenje osebe
Prepoznavanje, diagnostika
Karierni razvoj
Usmerjanje, IP in DSP
Model, pristop
Dejavniki učenja
Slika 6 Število zaključnih del po področju oz. vrsti prispevka k stroki
splošnih knjižnicah«. 33 zaključnih del (7,2 ) se je fokusiralo na potrebe dru-
žin – večinoma na potrebe staršev, štiri naloge so obravnavale prav potrebe
družin, dve pa položaj oz. potrebe sorojencev otrok s PP.
Področja prispevanja diplomantov k inkluzivnopedagoški stroki
Nazadnje nas je zanimalo, s čim oz. na katerih področjih so diplomanti z ma-
gistrskim delom prispevali k inkluzivnopedagoški stroki.
Oblikovali smo devet kategorij, in sicer preučevanje določenega pojava
in prispevek k področju diagnostike oz. prepoznavanja posebnih potreb,
usmerjanje ter načrtovanje IP in DSP, predstavitev in preizkus različnih strate-
gij dela ter poučevanja, dejavniki učenja, oblikovanje in evalviranje različnih
modelov ter pristopov, priprava in evalvacija prilagojenih učnih ter didak-
tičnih oz. podpornih pripomočkov, karierni razvoj, opolnomočenje oseb s
PP in/ali inkluzivnega okolja ter preučevanje stališč in dejavnikov inkluzivne
družbe.
Analiza je pokazala, da je bilo največ zaključnih del, 127 (27,4 ), usmerje-
nih v prispevek na področju strategij dela oz. poučevanja. Primeri takih del so:
»Sodelovalno poučevanje v tretjem razredu osnovne šole«, »Strategije dela
z otroki z avtističnimi motnjami v osnovni šoli«, »Inkluzivni pristopi in strate-
gije reševanja multikulturnih izzivov v vrtcu«. Petina (19,4 ) oz. 90 zaključnih
del je k stroki prispevalo z ugotovitvami na podlagi preučevanja stališč, vre-
dnot in inkluzivnosti družbe, skoraj enak delež oz. 89 zaključnih del (19,2 )
pa s pripravo in evalvacijo prilagojenih učnih ter didaktičnih oz. podpornih
pripomočkov. Relativno veliko didaktičnih pripomočkov je bilo povezanih s
slepoto in slabovidnostjo (npr.: »Kuhamo – kuharska knjižica za slepe in sla-
bovidne«, »Legenda o nastanku Cerkniškega jezera – tipna slikanica«), nekaj z
avtizmom (npr.: »Spoznavanje vremena in letnih časov s pomočjo multifunk-
cijske table za predšolske otroke z avtizmom«), nadarjenostjo (npr.: »Didak-
tična igra za nadarjene učence tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja
139
Strategije dela, poučevanja
Preučevanje stališč, inkluzivnost družbe
Didaktični oz. podporni pripomočki
Opolnomočenje osebe
Prepoznavanje, diagnostika
Karierni razvoj
Usmerjanje, IP in DSP
Model, pristop
Dejavniki učenja
Slika 6 Število zaključnih del po področju oz. vrsti prispevka k stroki
splošnih knjižnicah«. 33 zaključnih del (7,2 ) se je fokusiralo na potrebe dru-
žin – večinoma na potrebe staršev, štiri naloge so obravnavale prav potrebe
družin, dve pa položaj oz. potrebe sorojencev otrok s PP.
Področja prispevanja diplomantov k inkluzivnopedagoški stroki
Nazadnje nas je zanimalo, s čim oz. na katerih področjih so diplomanti z ma-
gistrskim delom prispevali k inkluzivnopedagoški stroki.
Oblikovali smo devet kategorij, in sicer preučevanje določenega pojava
in prispevek k področju diagnostike oz. prepoznavanja posebnih potreb,
usmerjanje ter načrtovanje IP in DSP, predstavitev in preizkus različnih strate-
gij dela ter poučevanja, dejavniki učenja, oblikovanje in evalviranje različnih
modelov ter pristopov, priprava in evalvacija prilagojenih učnih ter didak-
tičnih oz. podpornih pripomočkov, karierni razvoj, opolnomočenje oseb s
PP in/ali inkluzivnega okolja ter preučevanje stališč in dejavnikov inkluzivne
družbe.
Analiza je pokazala, da je bilo največ zaključnih del, 127 (27,4 ), usmerje-
nih v prispevek na področju strategij dela oz. poučevanja. Primeri takih del so:
»Sodelovalno poučevanje v tretjem razredu osnovne šole«, »Strategije dela
z otroki z avtističnimi motnjami v osnovni šoli«, »Inkluzivni pristopi in strate-
gije reševanja multikulturnih izzivov v vrtcu«. Petina (19,4 ) oz. 90 zaključnih
del je k stroki prispevalo z ugotovitvami na podlagi preučevanja stališč, vre-
dnot in inkluzivnosti družbe, skoraj enak delež oz. 89 zaključnih del (19,2 )
pa s pripravo in evalvacijo prilagojenih učnih ter didaktičnih oz. podpornih
pripomočkov. Relativno veliko didaktičnih pripomočkov je bilo povezanih s
slepoto in slabovidnostjo (npr.: »Kuhamo – kuharska knjižica za slepe in sla-
bovidne«, »Legenda o nastanku Cerkniškega jezera – tipna slikanica«), nekaj z
avtizmom (npr.: »Spoznavanje vremena in letnih časov s pomočjo multifunk-
cijske table za predšolske otroke z avtizmom«), nadarjenostjo (npr.: »Didak-
tična igra za nadarjene učence tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja
139