Page 135 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 135
liza tem zaključnih del študijskega programa Inkluzivna pedagogika do danes

Posebne potrebe na splošno 

Vsi ne glede na potrebe 

Motnje vida

Nadarjeni 

Avtizem 

Motnje v duševnem razvoju 

Čustveno vedenjske motnje 

PPPU 

Motnje sluha 

Priseljenci/multikulturnost 

Učne težave 

Dvojno izjemni 

ADHD 

Govorno-jezikovne motnje 

Gibalna oviranost 

Več motenj 

Dolgotrajne bolezni 

Slika 3 Število zaključnih del glede na obravnavo posameznih vrst oz. področij
posebnih potreb

kom na prebavilih, dihalih in krvožilju v inkluzivnem oddelku osnovne šole«,
»Spodbujanje ustvarjalnega mišljenja in različnih vrst inteligentnosti v berilih
za 6. in 9. razred osnovne šole«, »Lokalna arheologija za osnovnošolce«.

Področje posebnih potreb, ki so mu študenti preko zaključnih del name-
nili največ pozornosti, je bilo povezano z motnjami vida. S tega področja
je bilo kar 82 (17,67 ) zaključnih del. Čeprav iz referata nismo mogli prido-
biti informacije o vrsti zaključnega dela (empirično, teoretično, praktično), je
iz naslovov razvidno, da gre pretežno za praktična zaključna dela, ki so po-
vezana z izdelavo in evalvacijo didaktičnih pripomočkov za slepe in slabo-
vidne (npr.: »Prilagajanje učil in učnih pripomočkov za slepe in slabovidne
pri pouku zgodovine«, »Tipni pripomočki – pomoč pri opismenjevanju sle-
pih otrok«, »Tipna slikanica Anje Štefan Bobek in barčica«). Ne glede na to, da
je delež te skupine v populaciji učencev najmanjši med vsemi skupinami s PP
(v osnovno šolo je vključenih 0,5  slepih in slabovidnih), lahko ti pripomočki
pomembno prispevajo k razvoju inkluzivnega izobraževanja, saj omogočajo
multisenzorno učenje. V deležih od 6 do 4  sledijo zaključna dela, ki so po-
sebej usmerjena v potrebe nadarjenih (28 oz. 6,0 ; primeri naslovov teh za-
ključnih del so: »Vloga učitelja pri delu z nadarjenimi«, »Asociativno učenje
po NTC metodi v vrtcu«, »Potovanje okoli sveta – didaktični pripomoček za
nadarjene učence«), avtizma (25 oz. 5,4 ; npr.: »Kako pomagati družini, da
bo razumela svojega avtističnega otroka«, »Otroci z motnjami avtističnega
spektra in glasbena terapija v vzgojno-izobraževalnem procesu«, »Spozna-

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140