Page 149 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 149
Razlogi, ki študente predšolske vzgoje vodijo pri izbiri študija in poklica
študenti (družboslovje, humanistika, razredni pouk, umetniške smeri ipd.).
Razlogi za izbiro poklica vzgojitelja predšolskih otrok so zanimali tudi Majo
Hmelak in Jurko Lepičnik Vodopivec (2012). Po že opravljeni faktorizaciji v
zgoraj omenjenih raziskavah (Cencič in Čagran 2002; Ivanuš Grmek in Javor-
nik Krečič 2005) sta razloge za izbiro vzgojiteljskega poklica združili v pet sku-
pin. Vsaka izmed skupin je zajemala različne trditve:
1. Samouresničitveni razlogi:
– delo vzgojitelja v vrtcu je koristno javno delo za celotno družbo;
– kot vzgojitelj bom lahko zgled otrokom in mladim;
– v tem poklicu imam možnost poklicnega razvoja za celo življenje;
– poklic mi bo omogočal uporabo vseh mojih sposobnostni;
– dober sem pri organiziranju ljudi;
– kot vzgojitelj bom lahko vplival na razvoj družbe;
– želim vplivati na otroke.
2. Altruistični razlogi:
– vedno sem želel postati vzgojitelj;
– želim delati z otroki;
– vzgojiteljski poklic je zame res pravi poklic;
– vedno sem imel rad vrtec;
– zase si nisem mogel predstavljati nobenega drugega poklica;
– ta poklic mi bo omogočal zadovoljstvo, ki bo izhajalo iz mojega dela;
– rojen sem za ta poklic;
– želim vplivati ali spremeniti izobraževanje.
3. Materialni razlogi:
– v tem poklicu so privlačni delovni pogoji (krajši delovni čas, poči-
tnice ipd.);
– delo v vrtcu je stimulativen in kreativen poklic;
– v tem poklicu je precej dober osebni dohodek (plača);
– ta poklic zagotavlja ekonomsko-finančno varnost po upokojitvi;
– s to stopnjo izobrazbe bom lahko delal tudi v drugih poklicih;
– šolanje na tej smeri mi daje možnost nadaljevati izobraževanje;
– v tem poklicu je velika možnost dobiti zaposlitev.
4. Razlogi iz aspiracije in stereotipov:
– ta poklic je zastopan v naši družini (sorodstvu);
– to je primeren poklic za ženske;
– šolanje na fakulteti je zame pomembno;
– moji starši so želeli, da dosežem akademsko stopnjo izobrazbe;
– vzgojiteljski poklic ima v naši družbi visok status.
149
študenti (družboslovje, humanistika, razredni pouk, umetniške smeri ipd.).
Razlogi za izbiro poklica vzgojitelja predšolskih otrok so zanimali tudi Majo
Hmelak in Jurko Lepičnik Vodopivec (2012). Po že opravljeni faktorizaciji v
zgoraj omenjenih raziskavah (Cencič in Čagran 2002; Ivanuš Grmek in Javor-
nik Krečič 2005) sta razloge za izbiro vzgojiteljskega poklica združili v pet sku-
pin. Vsaka izmed skupin je zajemala različne trditve:
1. Samouresničitveni razlogi:
– delo vzgojitelja v vrtcu je koristno javno delo za celotno družbo;
– kot vzgojitelj bom lahko zgled otrokom in mladim;
– v tem poklicu imam možnost poklicnega razvoja za celo življenje;
– poklic mi bo omogočal uporabo vseh mojih sposobnostni;
– dober sem pri organiziranju ljudi;
– kot vzgojitelj bom lahko vplival na razvoj družbe;
– želim vplivati na otroke.
2. Altruistični razlogi:
– vedno sem želel postati vzgojitelj;
– želim delati z otroki;
– vzgojiteljski poklic je zame res pravi poklic;
– vedno sem imel rad vrtec;
– zase si nisem mogel predstavljati nobenega drugega poklica;
– ta poklic mi bo omogočal zadovoljstvo, ki bo izhajalo iz mojega dela;
– rojen sem za ta poklic;
– želim vplivati ali spremeniti izobraževanje.
3. Materialni razlogi:
– v tem poklicu so privlačni delovni pogoji (krajši delovni čas, poči-
tnice ipd.);
– delo v vrtcu je stimulativen in kreativen poklic;
– v tem poklicu je precej dober osebni dohodek (plača);
– ta poklic zagotavlja ekonomsko-finančno varnost po upokojitvi;
– s to stopnjo izobrazbe bom lahko delal tudi v drugih poklicih;
– šolanje na tej smeri mi daje možnost nadaljevati izobraževanje;
– v tem poklicu je velika možnost dobiti zaposlitev.
4. Razlogi iz aspiracije in stereotipov:
– ta poklic je zastopan v naši družini (sorodstvu);
– to je primeren poklic za ženske;
– šolanje na fakulteti je zame pomembno;
– moji starši so želeli, da dosežem akademsko stopnjo izobrazbe;
– vzgojiteljski poklic ima v naši družbi visok status.
149