Page 154 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 154
is Baša in Maja Hmelak
Preglednica 4 Razlogi študentov za izbiro vzgojiteljskega poklica glede na letnik študija
Razlogi Letnik () () () () ()
fpfp
Samouresničitveni razlogi . , , , , , ,
Altruistični razlogi . , ,
Materialni razlogi . , ,
Razlogi iz aspiracije in stereotipov . , , , , , ,
Alternativni razlogi . , ,
. , ,
. , , , , , ,
. n , ,
. , ,
. , , , , , ,
. , ,
. , ,
. n , , , , , ,
. , ,
. , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) aritmetična sredina, (3) standardni odklon, (4) preizkus
homogenosti varianc, (5) preizkus razlik aritmetičnih sredin.
(p = 0,005). Rezultati Hochbergovega post hoc-testa so pokazali, da so ma-
terialni razlogi za izbiro poklica šibkejši pri študentih tretjega letnika kot pri
študentih prvega (p = 0,017) in drugega letnika študija (p = 0,013). Med prvim
in drugim letnikom pri materialnih razlogih ni zaznati statistično pomembnih
razlik (p = 0,970).
Preglednica 5 prikazuje ranžirne vrste motivacijskih dejavnikov, ki so jih
študenti izbrali kot razlog za izbiro svojega izobraževanja in bodočega po-
klica glede na letnik študija. Vidimo lahko, da so tako študenti prvega kot
tudi drugega in tretjega letnika na prvo mesto umestili samouresničitvene
razloge. Vsem študentom tako želja po osebnostni in profesionalni rasti pred-
stavlja vodilni razlog za izbiro bodočega poklica. Drugo mesto zasedajo altru-
istični razlogi. To dokazuje, da se je za izbiro bodočega poklica veliko študen-
tov odločilo prav zaradi notranje motiviranosti in osebnega interesa. Altru-
ističnim razlogom sledijo materialni razlogi in razlogi iz aspiracije ter stere-
otipov, kar zajema zunanje motivacijske vplive (ekonomsko-socialni razlogi,
možnost napredovanja, možnost nadaljnjega izobraževanja ipd.) in lastne ter
tuje stereotipe in aspiracije o poklicu vzgojitelja. Najredkejše razloge pa pred-
stavljajo alternativni razlogi, denimo neuspešno šolanje po prvotnih željah.
154
Preglednica 4 Razlogi študentov za izbiro vzgojiteljskega poklica glede na letnik študija
Razlogi Letnik () () () () ()
fpfp
Samouresničitveni razlogi . , , , , , ,
Altruistični razlogi . , ,
Materialni razlogi . , ,
Razlogi iz aspiracije in stereotipov . , , , , , ,
Alternativni razlogi . , ,
. , ,
. , , , , , ,
. n , ,
. , ,
. , , , , , ,
. , ,
. , ,
. n , , , , , ,
. , ,
. , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) aritmetična sredina, (3) standardni odklon, (4) preizkus
homogenosti varianc, (5) preizkus razlik aritmetičnih sredin.
(p = 0,005). Rezultati Hochbergovega post hoc-testa so pokazali, da so ma-
terialni razlogi za izbiro poklica šibkejši pri študentih tretjega letnika kot pri
študentih prvega (p = 0,017) in drugega letnika študija (p = 0,013). Med prvim
in drugim letnikom pri materialnih razlogih ni zaznati statistično pomembnih
razlik (p = 0,970).
Preglednica 5 prikazuje ranžirne vrste motivacijskih dejavnikov, ki so jih
študenti izbrali kot razlog za izbiro svojega izobraževanja in bodočega po-
klica glede na letnik študija. Vidimo lahko, da so tako študenti prvega kot
tudi drugega in tretjega letnika na prvo mesto umestili samouresničitvene
razloge. Vsem študentom tako želja po osebnostni in profesionalni rasti pred-
stavlja vodilni razlog za izbiro bodočega poklica. Drugo mesto zasedajo altru-
istični razlogi. To dokazuje, da se je za izbiro bodočega poklica veliko študen-
tov odločilo prav zaradi notranje motiviranosti in osebnega interesa. Altru-
ističnim razlogom sledijo materialni razlogi in razlogi iz aspiracije ter stere-
otipov, kar zajema zunanje motivacijske vplive (ekonomsko-socialni razlogi,
možnost napredovanja, možnost nadaljnjega izobraževanja ipd.) in lastne ter
tuje stereotipe in aspiracije o poklicu vzgojitelja. Najredkejše razloge pa pred-
stavljajo alternativni razlogi, denimo neuspešno šolanje po prvotnih željah.
154