Page 151 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 151
Razlogi, ki študente predšolske vzgoje vodijo pri izbiri študija in poklica

Metodologija
Namen
Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri so prevladujoči razlogi študentov vi-
sokošolskega študijskega programa Predšolska vzgoja za izbiro njihovega
bodočega poklica. Pri tem nas je zanimalo, ali obstajajo razlike v odgovorih
glede na letnik študija in univerzo, kjer se izobražujejo. Prav tako nas je zani-
malo, kateri so tisti dodatni razlogi, ki jih ob že navedenih trditvah študenti
pripisujejo k razlogom za izbiro svojega bodočega poklica.

Raziskovalna metoda
Za potrebe raziskave smo uporabili kvantitativni raziskovalni pristop. Upora-
bili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo pedagoškega
raziskovanja.

Vzorec
V raziskavo smo vključili 162 študentov predšolske vzgoje z vseh treh sloven-
skih univerz, ki izvajajo ta študijski program. Vzorec je zajemal 75 (46,3 ) štu-
dentov z Univerze v Mariboru, 53 (32,7 ) z Univerze v Ljubljani in 34 (21,0 ) z
Univerze na Primorskem. Demografska sestava vzorca kaže, da največ anke-
tirancev obiskuje drugi letnik (43,2 ), tem sledijo študenti tretjega (34,6 )
in prvega letnika (22,2 ).

Zbiranje in obdelava podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v marcu 2023. S soglasjem soavtorice smo upo-
rabili anketni vprašalnik, ki je bil uporabljen v raziskavi Maje Hmelak in Jurke
Lepičnik Vodopivec (2012) o razlogih za izbiro poklica vzgojitelja predšolskih
otrok. Vprašalnik smo prenesli v spletno obliko s pomočjo programa 1KA.
Nato smo povezavo do vprašalnika posredovali nosilcem praktičnega uspo-
sabljanja na vseh treh univerzah, ki izvajajo program Predšolska vzgoja.

Podatke smo zbirali z anonimnim spletnim vprašalnikom, ki je vseboval
sklop (27) petstopenjskih deskriptivno-numeričnih ocenjevalnih lestvic in
eno vprašanje odprtega tipa. Dobljene podatke smo analizirali z deskrip-
tivno statistiko s programom SPSS (Statistical Package for the Social Scien-
ces). Iz dobljenih rezultatov smo izračunali absolutne in odstotne frekvence.
Pri analizi razlik smo si dodatno pomagali z enofaktorsko analizo varianc.

Rezultati in interpretacija
V nadaljevanju predstavljamo rezultate raziskave, ki se navezujejo na razloge
študentov za izbiro bodočega poklica vzgojitelja predšolskih otrok. V prvem

151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156