Page 153 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 153
Razlogi, ki študente predšolske vzgoje vodijo pri izbiri študija in poklica
Preglednica 3 Ranžirne vrste motivacijskih dejavnikov po povprečjih njihove
pomembnosti glede na univerzo, ki jo študent obiskuje
Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem
Samouresničitveni razlogi Samouresničitveni razlogi Samouresničitveni razlogi
Altruistični razlogi Altruistični razlogi Altruistični razlogi
Materialni razlogi Materialni razlogi Materialni razlogi
Razlogi iz aspiracije Razlogi iz aspiracije Razlogi iz aspiracije
in stereotipov in stereotipov
in stereotipov Alternativni razlogi Alternativni razlogi
Alternativni razlogi
dočega poklica samouresničitveni razlogi, tem sledijo altruistični. Kot tretji
najpogosteje izbran razlog so materialni razlogi, sledijo razlogi iz aspiracije
in stereotipov ter nazadnje alternativni razlogi.
Iz dobljenih rezultatov vidimo, da še vedno, ne glede na univerzo, kjer
se študenti izobražujejo za poklic vzgojitelja, najpogostejši razlogi izhajajo
iz notranje motivacije in želje po samouresničevanju. Omenjena glavna ra-
zloga (samouresničitveni in altruistični) sta prevladovala že v raziskavi Jurke
Lepičnik Vodopivec (2007), kjer so vodilnim altruističnim razlogom sledili sa-
mouresničevalni. V raziskavi Maje Hmelak in Jurke Lepičnik Vodopivec (2012)
pa je bila ranžirna vrsta identična našim ugotovitvam. Vidimo, da pri študen-
tih glede izbire poklica pomembno mesto še vedno zasedajo uresničevanje
lastnih potencialov in interesov, želja po profesionalni rasti ter koristno de-
lovanje in vplivanje. Najmanj pomembni razlogi pa izhajajo iz alternativnih
razlogov, ki izvirajo iz zunanjih vplivov in dejavnikov.
Razlogi za izbiro študija predšolske vzgoje in poklica vzgojitelja
predšolskih otrok glede na letnik študija
Preglednica 4 prikazuje izide enofaktorske analize varianc v samouresničitve-
nih razlogih, altruističnih razlogih, materialnih razlogih, razlogih iz aspiracije
in stereotipov ter alternativnih razlogih glede na letnik, ki ga študenti obisku-
jejo.
Iz preglednice 4 lahko razberemo, da so po preizkusu homogenosti varianc
predpostavke v vseh primerih upravičene (p > 0,05). Za nas bistveni izidi pre-
izkusa razlik aritmetičnih sredin v treh primerih ne kažejo statistično značilnih
razlik med letnikom in izbiro študija (samouresničitveni razlogi (p = 0,785), al-
truistični razlogi (p = 0,872) in alternativni razlogi (p = 0,968)), medtem ko pri
razlogih iz aspiracije in stereotipov zaznamo izrazito tendenco (p = 0,078).
Rezultati so pokazali, da so razlike med študenti različnih letnikov v material-
nih razlogih za izbiro poklica vzgojitelja predšolskih otrok statistično značilne
153
Preglednica 3 Ranžirne vrste motivacijskih dejavnikov po povprečjih njihove
pomembnosti glede na univerzo, ki jo študent obiskuje
Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem
Samouresničitveni razlogi Samouresničitveni razlogi Samouresničitveni razlogi
Altruistični razlogi Altruistični razlogi Altruistični razlogi
Materialni razlogi Materialni razlogi Materialni razlogi
Razlogi iz aspiracije Razlogi iz aspiracije Razlogi iz aspiracije
in stereotipov in stereotipov
in stereotipov Alternativni razlogi Alternativni razlogi
Alternativni razlogi
dočega poklica samouresničitveni razlogi, tem sledijo altruistični. Kot tretji
najpogosteje izbran razlog so materialni razlogi, sledijo razlogi iz aspiracije
in stereotipov ter nazadnje alternativni razlogi.
Iz dobljenih rezultatov vidimo, da še vedno, ne glede na univerzo, kjer
se študenti izobražujejo za poklic vzgojitelja, najpogostejši razlogi izhajajo
iz notranje motivacije in želje po samouresničevanju. Omenjena glavna ra-
zloga (samouresničitveni in altruistični) sta prevladovala že v raziskavi Jurke
Lepičnik Vodopivec (2007), kjer so vodilnim altruističnim razlogom sledili sa-
mouresničevalni. V raziskavi Maje Hmelak in Jurke Lepičnik Vodopivec (2012)
pa je bila ranžirna vrsta identična našim ugotovitvam. Vidimo, da pri študen-
tih glede izbire poklica pomembno mesto še vedno zasedajo uresničevanje
lastnih potencialov in interesov, želja po profesionalni rasti ter koristno de-
lovanje in vplivanje. Najmanj pomembni razlogi pa izhajajo iz alternativnih
razlogov, ki izvirajo iz zunanjih vplivov in dejavnikov.
Razlogi za izbiro študija predšolske vzgoje in poklica vzgojitelja
predšolskih otrok glede na letnik študija
Preglednica 4 prikazuje izide enofaktorske analize varianc v samouresničitve-
nih razlogih, altruističnih razlogih, materialnih razlogih, razlogih iz aspiracije
in stereotipov ter alternativnih razlogih glede na letnik, ki ga študenti obisku-
jejo.
Iz preglednice 4 lahko razberemo, da so po preizkusu homogenosti varianc
predpostavke v vseh primerih upravičene (p > 0,05). Za nas bistveni izidi pre-
izkusa razlik aritmetičnih sredin v treh primerih ne kažejo statistično značilnih
razlik med letnikom in izbiro študija (samouresničitveni razlogi (p = 0,785), al-
truistični razlogi (p = 0,872) in alternativni razlogi (p = 0,968)), medtem ko pri
razlogih iz aspiracije in stereotipov zaznamo izrazito tendenco (p = 0,078).
Rezultati so pokazali, da so razlike med študenti različnih letnikov v material-
nih razlogih za izbiro poklica vzgojitelja predšolskih otrok statistično značilne
153