Page 258 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 258
ianna Gergely

Stušek, P. 1999. Celica: učbenik za strokovne in tehniške gimnazije. Ljubljana: Dr-
žavna založba Slovenije.

Stušek, P., in N. Gogala. 1997. Biologija 2 in 3: funkcionalna anatomija s fiziologijo.
Ljubljana: Državna založba Slovenije.

Stušek, P., in A. Podobnik. 1995. Celica. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
Stušek, P., A. Podobnik in N. Gogala. 1997. Biologija 1: celica. Ljubljana: Državna

založba Slovenije.
Štefanc, D. 2005. »Učbenik z vidika didaktične teorije: značilnosti, funkcije, ka-

kovost in problematika potrjevanja.« Sodobna pedagogika 56 (4): 172–185.
Tarman, K. 1997. Biologija 6: ekologija. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
———. 1999. Ekologija: učbenik za strokovne in tehniške gimnazije. Ljubljana: Dr-

žavna založba Slovenije.
Tomažič, I., P. Zidar, J. Dolenc Koce in J. Ambrož Avguštin. 2022. Biologija 1: o bi-

ologiji, celicah in genetiki; učbenik za biologijo v gimnazijah in srednjih stro-
kovnih šolah. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Turk Škraba, M. 2006. »Učbenik kot prvina učnega procesa.« Vzgoja in izobraže-
vanje 37 (5): 31–34.
Unsworth, L., in C. Cleirigh. 2009. »Multimodality in Reading: The Construction
of Meaning Through Image-Text Interaction.« V Handbook of Multimodal
Analysis, uredila C. Jewitt, 151–164. London: Routledge.
Woldřich, J. N. 1881. Somatologija ali Nauk o človeškem telesu učiteljiščem in viš-
jim učilnicam: v berilo vtisnenih je 140 slik; učiteljiščem in višjim učilnicam.
Prevedel F. Erjavec. Ljubljana: Matica slovenska.

Development of Slovenian Biology Textbook Texts
In this paper we discuss how the texts in Slovenian biology textbooks have
changed since 1881. First, we describe how changes in the content of textbooks
follow the historical events of the Slovenian territory, and then we find differ-
ences in the use of semiotic resources in multimodal textbook texts and move-
ments in coherence, communication and composition. We found that the use
of codes evolved in the direction of the image and into the increasing inter-
connectedness of the text, increasing the text’s message.
Keywords: multimodal text, history of education, biology textbooks, meaning-
making

258
   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263