Page 263 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 263
Stališča likovnih pedagogov do izbranega poklica

(74,4 ), manjši delež pa višjo šolo (10,5 ), visoko strokovno šolo (7,5 ) in
znanstveni magisterij ali doktorat (7,5 ). Vzorec smo analizirali tudi glede
števila let delovnih izkušenj učiteljev, in sicer je imela več kot polovica vpra-
šanih do 20 let delovne dobe (56,8 ), manjši delež pa več kot 20 let (43,2 ).

Postopek pridobivanja podatkov
Sestavili smo vprašalnik z 12 trditvami, ki se nanašajo na različne vidike po-
klica likovnega pedagoga, ter ponudili pet možnih odgovorov (1 – nikakor se
ne strinjam, 2 – ne strinjam se, 3 – ne vem, se ne morem odločiti, 4 – strinjam
se, 5 – zelo se strinjam). Učiteljem smo zastavili tudi vprašanje odprtega tipa,
s katerim smo želeli ugotoviti, katere vidike poklica bi še želeli izpostaviti v
zvezi z izbranim poklicem, pa niso vključeni v ponujene trditve (»Ker v zgor-
njih trditvah niso zajeti vsi vidiki poklica učitelja/učiteljice likovne umetno-
sti, nas zanima, ali bi želeli še kaj izpostaviti?«). Anonimni spletni vprašalnik
smo poslali na elektronske naslove vseh likovnih pedagogov, ki poučujejo na
osnovnih in srednjih šolah. Zbiranje podatkov je potekalo v mesecu februarju
2023.

Postopek obdelave podatkov
Odgovore smo analizirali s programom IBM SPSS Statistic na ravni deskrip-
tivne statistike (frekvenčna distribucija odgovorov) in inferenčne statistike
(χ2-preizkus). Za določitev veljavnosti raziskovalnega instrumenta je bil iz-
računan koeficient Cronbachova alfa (α) za posamezne sklope trditev. Koe-
ficient Cronbachova alfa za sklop trditev, vezanih na odločitev za izbiro po-
klica (šest vprašanj), znaša 0,946; za sklop trditev, vezanih na obremenitve
na delovnem mestu (štiri vprašanja), znaša 0,913; za sklop trditev, vezan na
podporo okolja (dve vprašanji), znaša 0,926.

Postopek analize odgovorov na zadnje odprto vprašanje je potekal v na-
slednjih zaporednih korakih: pregled in urejanje odgovorov; postopek kodi-
ranja oz. analiza besedila z namenom iskanja pomenskih delov besedila, ki
so relevantni za cilje raziskave (odprto kodiranje); postopek kategoriziranja
oz. združevanje kod v kategorije; združevanje kategorij v tematske sklope,
relevantne za cilje raziskave.

Rezultati
Odločitev za študij in poklic likovnega pedagoga
Učiteljem smo najprej zastavili trditev (preglednica 1) »Od nekdaj sem vedel/-
a, da bom študiral/-a nekaj povezanega z likovno umetnostjo«. Večina vpra-
šanih se je s to trditvijo strinjala oz. zelo strinjala. Večina učiteljev se je strinjala

263
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268