Page 277 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 277
Ustvarjalno pripovedovanje in vizualna
umetnost: medpodročno povezovanje
s perspektive preteklosti, sedanjosti
in prihodnosti

Barbara Baloh
Univerza na Primorskem
barbara.baloh@pef.upr.si

Eda Birsa
Univerza na Primorskem
eda.birsa@pef.upr.si

Osnovni namen prispevka je predstaviti rezultate akcijske raziskave, ki je na-
stala v sklopu formalnega izobraževanja vzgojiteljic na podiplomskem študij-
skem programu na eni izmed slovenskih fakultet. Poiskati smo želeli različne
inovativne pristope in načine povezovanja dveh umetniških področij, pripo-
vedovanja ter vizualne umetnosti, in oblikovati konkretne rešitve za spodbu-
janje ustvarjalnega pripovedovanja ter umetniškega izražanja. Oblikovali smo
skupne teoretične podlage in raziskovalna orodja ter zasnovali inovativne re-
šitve, pri tem pa smo se oprli na snovno in nesnovno dediščino v lokalnem
okolju. Na osnovi podatkov, ki smo jih zbrali v akcijski raziskavi, smo ugotovili,
da so dejavnosti, ki smo jih načrtovali, novost in da nismo spodbujali že usta-
ljenih znanj ter prepričanj, zato smo si in si bomo prizadevali širiti ta primer
socialne inovacije ter deliti pridobljene izkušnje in znanje dalje.
Ključne besede: pripovedovanje, vizualna umetnost, socialna inovacija, medpo-
dročno povezovanje

Uvod
Tradicija ustnega pripovedovanja je v človeški družbi prisotna že od nek-
daj, obstajala je pred tiskano besedo in vizualno komunikacijo, saj je člo-
vek socialno bitje in zgodbe so zanj konkretna potreba. Preko zgodb izme-
njuje izkušnje, postavlja vrednote in izraža samega sebe. Človek živi z zgod-
bami in zaradi njih, kar izpričuje že najstarejša književnost, kot sta na pri-
mer Ep o Gilgamešu, najpomembnejši ep babilonsko-asirske književnosti in
najstarejša junaško-mitološka pesnitev nasploh, ter indijska epska pesnitev
Mahabharata, ki oba pripovedujeta zgodbo in nas učita o pomenu zgodb.
Vsaka zgodba, ki jo pripovedujemo, ima svojo vrednost. Pripovedujemo jo,

Istenič, A., M. Gačnik, B. Horvat, M. Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk, ur.
2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-255-8.277-296
   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282