Page 294 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 294
bara Baloh in Eda Birsa
– Oblikovanje slikanice brez ali z besedilom na temo lokalnega okolja.
– Pripovedovalski dogodki na klopcah.
Na osnovi kritične analize oblikovanih gradiv in izvedenih dejavnosti lahko
sklenemo, da je raziskovalna naloga Pripovedovalske klopce primer medpo-
dročnega, medgeneracijskega in vertikalnega sodelovanja, ki sledi sodob-
nim teoretičnim izhodiščem ter pristopom.
Na osnovi sistematičnega opazovanja, analize izdelkov, predstavitev štu-
dentov, posnetkov in pripovedi lahko sklenemo, da so študentje prepoznali
prednosti socialne inovacije ter medpodročnega in medgeneracijskega so-
delovanja.
Na osnovi podatkov, ki smo jih zbrali v akcijski raziskavi, smo ugotovili, da
so dejavnosti, ki smo jih načrtovali, novost in da nismo spodbujali že usta-
ljenih znanj ter prepričanj, zato smo si in si bomo prizadevali širiti ta primer
socialne inovacije ter pridobljene izkušnje in znanje deliti dalje.
Na osnovi pridobljenih podatkov menimo, da medpodročne in medgene-
racijske povezave spodbujajo celostno doživljanje izkušenj, ki jih vsi vključeni
v dejavnosti pridobivajo pri različnih pobudah in se pri tem neposredno učijo
tudi sodelovalnega učenja. Do podobnih ugotovitev je prišla tudi Eda Birsa
(2016), ki pravi, da je za pridobivanje celostnega znanja treba skrbno načrto-
vati vsebine različnih predmetnih področij, tako da se uresničujejo cilji vseh
sodelujočih predmetov.
Pripovedovalske klopce je inovativna regijska pripovedovalska socialna
inovacija, ki je medgeneracijsko povezana. Naravnana je na pripovedovanje
lokalnih zgodb, povezanih s teritorijem in z umetniškimi znamenitostmi me-
diteranskega okolja, ki v zgodbeni mozaik povezuje ljudi, zgodbe, predmete,
zgradbe, glasbo nekega teritorija.
Literatura
Adamlje, M. B. 2020. »Izobraževanje vzgojiteljev glede na potrebe predšolskih
otrok.« V Vzgojno izobraževalne potrebe predšolskega otroka, uredila M. Že-
ljeznov Seničar, 144–146. Ljubljana: MiB.
Baloh, B. 2019. Umetnost pripovedovanja otrok v zgodnjem otroštvu. Knjižnica
Ludus 23. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
Berger, J. 2016. Načini gledanja. Prevedla K. Grabner. Ljubljana: Emanat in Buča.
Birsa, E. 2016. »Transfer likovnega znanja in izkušenj v novo učenje.« V Sučasni
perspektyvy osvity, uredila S. Omelčenko, 283–294. Horlivka: Institute for fo-
reign languages.
Butina, M. 1995. Slikarsko mišljenje: od vizualnega k likovnemu. 2., predelana izd.
Ljubljana: Cankarjeva založba.
294
– Oblikovanje slikanice brez ali z besedilom na temo lokalnega okolja.
– Pripovedovalski dogodki na klopcah.
Na osnovi kritične analize oblikovanih gradiv in izvedenih dejavnosti lahko
sklenemo, da je raziskovalna naloga Pripovedovalske klopce primer medpo-
dročnega, medgeneracijskega in vertikalnega sodelovanja, ki sledi sodob-
nim teoretičnim izhodiščem ter pristopom.
Na osnovi sistematičnega opazovanja, analize izdelkov, predstavitev štu-
dentov, posnetkov in pripovedi lahko sklenemo, da so študentje prepoznali
prednosti socialne inovacije ter medpodročnega in medgeneracijskega so-
delovanja.
Na osnovi podatkov, ki smo jih zbrali v akcijski raziskavi, smo ugotovili, da
so dejavnosti, ki smo jih načrtovali, novost in da nismo spodbujali že usta-
ljenih znanj ter prepričanj, zato smo si in si bomo prizadevali širiti ta primer
socialne inovacije ter pridobljene izkušnje in znanje deliti dalje.
Na osnovi pridobljenih podatkov menimo, da medpodročne in medgene-
racijske povezave spodbujajo celostno doživljanje izkušenj, ki jih vsi vključeni
v dejavnosti pridobivajo pri različnih pobudah in se pri tem neposredno učijo
tudi sodelovalnega učenja. Do podobnih ugotovitev je prišla tudi Eda Birsa
(2016), ki pravi, da je za pridobivanje celostnega znanja treba skrbno načrto-
vati vsebine različnih predmetnih področij, tako da se uresničujejo cilji vseh
sodelujočih predmetov.
Pripovedovalske klopce je inovativna regijska pripovedovalska socialna
inovacija, ki je medgeneracijsko povezana. Naravnana je na pripovedovanje
lokalnih zgodb, povezanih s teritorijem in z umetniškimi znamenitostmi me-
diteranskega okolja, ki v zgodbeni mozaik povezuje ljudi, zgodbe, predmete,
zgradbe, glasbo nekega teritorija.
Literatura
Adamlje, M. B. 2020. »Izobraževanje vzgojiteljev glede na potrebe predšolskih
otrok.« V Vzgojno izobraževalne potrebe predšolskega otroka, uredila M. Že-
ljeznov Seničar, 144–146. Ljubljana: MiB.
Baloh, B. 2019. Umetnost pripovedovanja otrok v zgodnjem otroštvu. Knjižnica
Ludus 23. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
Berger, J. 2016. Načini gledanja. Prevedla K. Grabner. Ljubljana: Emanat in Buča.
Birsa, E. 2016. »Transfer likovnega znanja in izkušenj v novo učenje.« V Sučasni
perspektyvy osvity, uredila S. Omelčenko, 283–294. Horlivka: Institute for fo-
reign languages.
Butina, M. 1995. Slikarsko mišljenje: od vizualnega k likovnemu. 2., predelana izd.
Ljubljana: Cankarjeva založba.
294