Page 342 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 342
antha Sever in Joca Zurc

ter pri aktivnostih, kot so kolesarjenje, tek in hoja. Manj pa je bilo zasto-
pano gibalno udejstvovanje v organizirani obliki oz. pod strokovnim vod-
stvom. Večina anketiranih, zlasti učenk, se ni udeleževala organiziranih gi-
balnih aktivnosti izven šolskega pouka. Navedeno ostaja odprto vprašanje
za prihodnje raziskave, namreč zakaj ni tolikšnega zanimanja za organizirane
dejavnosti s strani osnovnošolcev in kako bi lahko spodbudili njihovo večjo
vključenost v strokovno vodene interesne dejavnosti. Tri šolske ure športa
na teden, ki jih nudi predmetnik osnovne šole v Sloveniji, niso zadostne za
redno organizirano gibalno udejstvovanje otrok in mladostnikov glede na
priporočila (World Health Organization 2020b). Iz tega razloga lahko doda-
tna organizirana gibalna aktivnost izven šolskega pouka pozitivno prispeva
k splošni blaginji in zdravju osnovnošolskih otrok. Zato je treba na osnovnih
šolah v prihodnosti poseben poudarek nameniti razvijanju in organiziranju
interesnih oz. izvenkurikularnih športnih ter gibalnih dejavnosti in spodbu-
jati učenke in učence k vključevanju vanje. Pozornost velja nameniti zlasti
učenkam, ki so se že pred epidemijo, zlasti pa med njo v manjši meri vklju-
čevale v organizirane gibalne in športne aktivnosti izven šolskega pouka
v primerjavi s sovrstniki. Strokovno vodena, redna in organizirana gibalna
aktivnost v prostem času ima pomemben vpliv na otrokov razvoj ter šol-
sko uspešnost, zato je temu področju treba nameniti ustrezno obravnavo
pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela v obveznem osnovnošolskem
izobraževanju.

Opomba
Prispevek predstavlja ugotovitve magistrskega dela Samanthe Sever z naslo-
vom »Vpliv šolanja na daljavo na gibalno aktivnost učencev v drugem vzgojno-
izobraževalnem obdobju osnovne šole v obdobju epidemije COVID-19«, ki ga
je v letu 2022 pripravila in zagovarjala pod mentorstvom doc. dddr. Joce Zurc
na Oddelku za pedagogiko Filozofske fakultete Univerze v Mariboru.

Literatura
Adhikari, P. S., J. Tretriluxana, R. Dev, E. Eglitis, N. Shrestha in C. Kerfeld. 2021.

»FITT-CORRECT: Updated Dynamic and Evidence-Based Principle of Exer-
cise Prescription.« Journal of Novel Physiotherapy and Rehabilitation 5:5–9.
Dunton, G. F., B. Do in D. S. Wang. 2020. »Early Effects of the COVID-19 Pandemic
on Physical Activity and Sedentary Behavior in Children Living in the U.S.«
BMC Public Health 20 (1): 1351.
Ferri, F., P. Grifoni in T. Guzzo. 2020. »Online Learning and Emergency Remote
Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations.« Socie-
ties 10 (4): 86.

342
   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347