Page 337 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 337
Gibalna aktivnost učenk in učencev osnovnih šol v Prekmurju

Preglednica 4 Intenzivnost gibalne aktivnosti učenk in učencev v obdobju epidemije covid-19 ter
razlike glede na spol

Intenzivnost gibalne aktivnosti v času epidemije () () ()

Nizka gibalna intenzivnost (a)   
Zmerna gibalna intenzivnost (b) , , ,
Visoka gibalna intenzivnost (c) , , ,
Skupaj (a)   
(b) , , ,
(c) , , ,
(a)   
(b) , , ,
(c) , , ,
(a)   
(b) , , ,
(c) , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) učenke, (2) učenci, (3) skupaj. Naslovi vrstic: (a) število, (b) delež gibalne
aktivnosti (v odstotkih), (c) delež po spolu (v odstotkih). χ2 = 13,908, p < 0,001.

med spoloma niso statistično značilne (p > 0,050). To pomeni, da ne moremo
z zadostno gotovostjo trditi, da se na ravni populacije prekmurskih otrok
drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole določena skupina
otrok glede na spol bolj ukvarja z neko obliko gibalne aktivnosti kot druga.

Rezultati v preglednici 4 prikazujejo, da so bili učenci drugega vzgojno-
izobraževalnega obdobja v času epidemije, ko je šolanje potekalo v šoli, v
povprečju zmerno gibalno aktivni (51,0 ), med temi je bilo 64,8  učenk in
39,8  učencev. Sledila je skupina učenk in učencev, ki so poročali o visoki
gibalni intenzivnosti (40,3 ), in na koncu tisti, ki so poročali o nizki (8,7 ).
Pri visoki gibalni intenzivnosti opazimo največje razlike med spoloma, saj so
učenci (51,9 ) v večji meri odgovarjali, da so visoko intenzivno gibalno ak-
tivni, kot učenke (26,1 ). V skupino otrok z nizko intenzivnostjo gibalne ak-
tivnosti pa se je uvrstilo več učenk (9,1 ) kot učencev (8,3 ). Hi-kvadrat-test
je med opredelitvami učenk in učencev drugega vzgojno-izobraževalnega
obdobja osnovne šole glede intenzivnosti gibalne aktivnosti v obdobju epi-
demije pokazal statistično značilne razlike (p < 0,001).

Kot najpogostejše vrste gibalne aktivnosti (preglednica 5) so bile pri anke-
tirani skupini učenk in učencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja
osnovne šole navedene hoja (PV = 1,27), kolesarstvo (PV = 1,47) in tek (PV
= 1,50) ter kot najmanj pogoste odbojka (PV = 1,89), rokomet (PV = 1,91) in
smučanje ter deskanje na snegu (PV = 1,96). Med učenkami so prevladovali

337
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342