Page 338 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 338
antha Sever in Joca Zurc

Preglednica 5 Vrsta gibalne aktivnosti učenk in učencev v obdobju epidemije covida-19 ter razlike
glede na spol

Oblika ukvarjanja z gibalno Učenke Učenci Skupaj () ()
aktivnostjo v času epidemije () () () ()
() ()
Nogomet , , , ,
Plavanje , , , , , , , <,
Hoja , , , , , , , ,
Planinarjenje, hoja v hribe , , , ,
Badminton , , , , , , –, ,
Ples , , , , , , , ,
Kolesarstvo , , , ,
Tenis , , , , , , –, ,
Športna gimnastika , , , , , , –, <,
Karate, judo, borilne veščine , , , ,
Rokomet , , , , , , –, ,
Odbojka , , , , , , –, ,
Rolanje , , , ,
Tek , , , , , , –, <,
Jahanje , , , , , , , ,
Košarka , , , ,
Smučanje, deskanje , , , , , , , ,
Igre na igrišču, gumitvist , , , , , , –, ,

, , –, <,
, , –, ,

, , –, ,
, , , ,

, , –, ,
, , –, ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) povprečna vrednost, (2) standardni odklon, (3) koeficient t-testa za ne-
odvisne vzorce, (4) statistična značilnost. Učenke: n = 90, učenci: n = 108.

kolesarstvo (PV = 1,42), tek (PV = 1,42) in hoja (PV = 1,24), med učenci pa ko-
lesarstvo (PV = 1,51), nogomet (PV = 1,44) in hoja (PV = 1,30). Med učenkami
in učenci drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja se je pokazalo pet sta-
tistično značilnih razlik. Učenke so navedle statistično značilno pogostejše
udejstvovanje v plesu (t = –5,029; p = 0,001), športni gimnastiki (t = –3,443; p
= 0,001) in rolanju (t = –3,841; p = 0,001), učenci pa pogostejše udejstvovanje
v nogometu (t = 5,328; p = 0,001), borilnih veščinah (t = 2,209; p = 0,028) in
rokometu (t = 2,603; p = 0,010).

Razprava

Z raziskavo smo ugotavljali, kakšne so razlike v pogostosti, organiziranosti, in-
tenzivnosti, vsebini in oceni ukvarjanja z gibalno aktivnostjo učenk ter učen-
cev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovnih šol v Prekmurju v
času epidemije covida-19. Pri primerjavi ugotovitev med spoloma smo ugo-

338
   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343