Page 355 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 355
en gibalne dejavnosti in stanja delazmožnosti za počutje zaposlenih v predšolski vzgoji

Preglednica 2 Primerjava količine in intenzivnosti gibalne aktivnosti po posameznih delovnih
mestih

Spremenljivka () () () () () ()

MET-min/teden , , , , , ,
Količina in intenzivnosti GA ± , ± , ± , ± , , (,)
Delo ,
Transport , , , , , (,)
Gibalna/športna aktivnost ± , ± , ± , ± , , ,
Sedenje , (,)
, , , , ,
± , ± , ± , ± , ,
,
, , , ,
± , ± , ± , ± , ,
(,)
, , , ,
± , ± , ± , ± ,

, , , ,
± , ± , ± , ± ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) vzgojiteljice, (2) pomočnice vzgojiteljic, (3) svetovalne delavke in taj-

nice, (4) kuharice ali čistilke (povsod aritmetična sredina ± standardna deviacija), (5) Kruskal-Wallisov
H-test, (6) p-vrednost (η2).

– vprašalnik Indeks delazmožnosti (European Agency for Safety and He-
alth at Work b. l.).

Analiza podatkov

Za statistično analizo podatkov in njihov prikaz smo uporabili programa SPSS
(SPSS Statistics 20, IBM, New York, ZDA) in Microsoft Excel 2016 (Microsoft Cor-
poration, Redmont, Washington, ZDA). Za vse spremenljivke smo izračunali
osnovno opisno statistiko. Z izračunom koeficienta asimetrije in sploščeno-
sti, testa Kolmogorov-Smirnov in Shapiro-Wilkovega testa smo preverili nor-
malnost porazdelitve spremenljivke. Razlike med delovnimi mesti smo ugo-
tavljali s Kruskal-Wallisovim H-testom in nato izvedli post hoc-teste (Dunnovi
parni testi z Bonferronijevo korekcijo). Izračunali smo tudi velikost učinka
(kvadrirana eta (η2)), pri čemer smo vrednost velikosti učinka opredelili kot:
majhno pri vrednosti 0,01, srednjo pri vrednosti 0,06 in veliko pri vrednosti
0,14 (Cohen 2013; Fritz, Morris in Richler 2012). Statistično značilnost smo ugo-
tavljali s petodstotno ravnjo statističnega tveganja (p < 0,05).

Rezultati in razprava

Namen raziskave je bil ugotoviti stanje gibalne dejavnosti ter oceno delaz-
možnosti med zaposlenimi na področju predšolske vzgoje in izobraževanja.
Preglednica 2 prikazuje primerjavo količine gibalne dejavnosti po posamez-

355
   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360