Page 151 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 151

II.2 ∙ etične vsebine pri delu psihologa v zdravstveni dejavnosti

            ravnati v primeru, da se udeleženka obravnav, v katere je bila napotena,
            ne bi udeležila, in ali bi v tem primeru zaradi otroka ostajala potreba po
            njenem morebitnem ukrepanju.


                 Primer varovanja osebnih podatkov oz. poklicne skrivnosti
                 V zdravstvenem domu poteka skupni sestanek med strokovni-
                 mi delavci vrtca, starši in strokovnjaki, pri katerih je obravna-
                 van Peter, ki je star štiri leta. Svetovalna delavka se po zaključ-
                 ku sestanka spomni, da jo je ena izmed vzgojiteljic opozorila na
                 težave, ki jih opaža v svoji skupini pri otroku, ki mu je ime Miha.
                 Vzgojiteljica je svetovalni delavki izrazila stisko glede tega, kako
                 pristopiti in pomagati. Svetovalna delavka povpraša psiholo-
                 ginjo, ali morda poznamo Jana in njegovo družino, kakšna so
                 bila opažanja na sistematskem psihološkem pregledu ali more-
                 bitnem kontrolnem pregledu ter ali je deček vključen v katero iz-
                 med obravnav pri ostalih strokovnjakih v timu (logoped, delov-
                 ni terapevt, specialni pedagog).

                 Dilema klinične psihologinje je, ali naj kakršne koli informaci-
                 je glede Jana zaupa dobronamerni svetovalni delavki, s katero
                 se sicer že več let poznata in sodelujeta. Deček je bil na podla-
                 gi ugotovitev ob sistematskem psihološkem pregledu pri treh le-
                 tih vabljen na kontrolni pregled. Udeležil se je prvega obiska pri
                 psihologinji oz. je pregled v teku. Starši so ob prvem srečanju si-
                 cer podpisali soglasje za zbiranje osebnih podatkov, ki vključuje
                 tudi postavke o izmenjavi podatkov med zaposleno in drugimi
                 deležniki oz. ustanovami, a so na predvideni termin zamudili in
                 jim psihologinja zaradi časovne stiske ni ustno predstavila ter
                 pojasnila namena pridobivanja oz. izmenjave informacij med
                 njo in vrtcem, ki je predvidena v okviru obravnave.


                 Situacija je etično občutljiva z različnih vidikov. Okoliščine samega
            dogajanja, ki vključujejo dejstvo, da se svetovalna delavka in klinična psi-
            hologinja v okviru svojih poklicnih vlog že več let poznata ter sta trenu-
            tno v neposrednem stiku, kjer psihologinja zazna stisko svetovalne de-
            lavke, in imata na voljo čas za medsebojni pogovor, bi lahko vodile v to,
            da je etična dilema glede delitve informacij večja, kot bi bila lahko v dru-
            gih okoliščinah ali bi morebiti ostala celo neprepoznana, o čemer bomo


                                                                              149
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156