Page 630 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 630

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            in prepričanj psihologa (4. stopnja) ter pomen evalvacije oz. samorefleksi-
            je etične odločitve (zadnja stopnja).
                 Model vključuje naslednje korake:

            1.   Najprej poiščite in poimenujte problem, ki ga želite rešiti.
            2.   Zberite vse ustrezne informacije.
            3.   Raziščite etične kodekse, poiščite obstoječe odgovore, ki se po-
                 javljajo v zvezi z vašo dilemo.
            4.  Preučite svoje osebne vrednote in prepričanja.
            5.   Posvetujte se z izkušenimi kolegi in drugimi psihologi.
            6.   Sestavite seznam možnih odločitev.
            7.   Če je le mogoče, poiščite situacijo, v kateri so vsi zmagovalci
                 (»win-win«).
            8.   Vprašajte se: »Kako bi se počutili člani moje družine, če bi jutri v
                 časopisu objavili mojo odločitev, in kako sem prišel/-la do svoje
                 odločitve?«
            9.   Ne hitite z odločitvijo.
            10.  Sprejmite najboljšo možno odločitev, kljub temu da ni optimal-
                 na za vse.
            11.  Ponovno ocenite vašo odločitev, ko preteče nekaj časa.


                 Model svetovanja, temelječ na etičnem reševanju Bond
                 (1993, v Pečjak in Košir, 2017)
            Model predstavlja splošni referenčni okvir delovanja psihologa v sveto-
            valnem odnosu svetovalnega delavca s posebnim poudarkom na etič-
            nem reševanju problemov ter predstavlja pristop, ki psihologu omogoča
            delo na sebi. Kaže način, kako lahko svetovalec s premišljenim pristo-
            pom in samoevalvacijo izboljšuje kvaliteto lastnega svetovanja, upošte-
            vajoč predvsem etične standarde svetovanja.

                 1. Razjasnitev, pojasnitev svetovančevega problema

            –    V pisni obliki čim natančneje zapisati, kaj je problem svetovanca.
            –    Identificirati, kolikor je le mogoče, vse elemente problema.
            –    Če je v problemu udeleženih več oseb, spoznati, kako vsaka od
                 njih vidi problem.
            –    Povezati vse ugotovitve za ali proti določeni rešitvi problema.


            628
   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635