Page 123 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 123

Pomen izobraževanjanapodročju

                  umetnosti za starejše odrasle
                  ter izzivi med pandemijo


                  Eda Birsa
                  Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
                  eda.birsa@pef.upr.si
                  Barbara Kopačin
                  Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
                  barbara.kopacin@pef.upr.si

                  V obdobju staranja je izobraževanje na umetniškem področju za starejše od-
                  rasle pomembno, saj jim pomaga pri razvoju samopodobe, novih kompetenc
                  in aktivnem ter zdravem staranju. S pojavom pandemije covida-19 se je način
                  izobraževanja prilagodil novi situaciji, kar je bil za starejše odrasle poseben iz-
                  ziv. Poleti 2022 smo opravili polstukturirane intervjuje s 34 starejšimi odraslimi.
                  Rezultati kvalitativne raziskave, s katero smo želeli ugotoviti pomen izobraže-
                  vanja starejših odraslih na področju umetnosti ter s katerimi izzivi so se pri
                  tem soočali med pandemijo, so pokazali, da vključenim sodelovanje v umetni-
                  ških aktivnostih in izobraževanje na umetniških področjih pomenita zelo ve-
                  liko ter po njihovi samooceni vplivata na njihovo vsesplošno počutje. Krčenje
                  umetniških programov med pandemijo so sprejeli različno, kar jih je spodbu-
                  dilo k iskanju različnih rešitev, da so ohranili umetniške aktivnosti in socialne
                  stike. Ugotovitve raziskave bodo pripomogle k razvoju izobraževanj in drugih
                  ustvarjalnih aktivnosti na področju umetnosti za starejše odrasle.
                  Ključne besede: izobraževanje starejših odraslih, umetnost, univerza za tretje
                  življenjsko obdobje, pandemija covida-19



             Uvod
             Izobraževanje predstavlja ciljno strukturiran namenski učni proces (Tomić
             1997, 65). Je pedagoško osmišljena in sistematično organizirana dejavnost,
             v kateri posameznik, najpogosteje s pomočjo učenja, pridobiva nova znanja,
             spretnosti in veščine. Med izobraževanjem starejših odraslih se vzpostavlja
             interpersonalni komunikacijski vidik, in sicer ne le kot odzivanje na zunanje
             pobude in prenašanje preprostih sporočil, temveč kot human proces vzaje-
             mnega vplivanja ter progresivnega spreminjanja posameznikove osebnosti
             (Strmčnik 2001, 99). Pri izobraževanju odraslih in starejših odraslih je tudi ve-
             liko samostojnega izobraževanja ter izobraževanja, ki je sicer organizirano,


             Ličen, N.,M. MezgecinD.Lahe, ur.2023. Homo senescens II: izbrane teme. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
                    https://doi.org/10.26493/978-961-293-314-2.123-140
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128