Page 211 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 211
Trije pristopi k razumevanju transformativnega učenja starejših v javnih odprtih prostorih
Meni je na POT-i všeč mir, zrak, drevesa, senca, hladno. V bistvu je to
sredi mesta pa čisto drugi svet, popolnoma drugi svet. [...] Si v bistvu
sredi mesta, promet teče malo oddaljeno od tebe, ampak ne slišiš, ker
ta drevesa tako varujejo to POT. [P5]
Kot so se izrazili intervjuvanci, jim POT zaradi svoje predvidljivosti, ko vejo,
kaj jih čaka, kako se bo POT odvijala in kakšna je, ter umirjenosti, ki na vlada
na njej, omogoča, da se umirijo, da spoznavajo sami sebe, da se povežejo s
svojim notranjim svetom in z naravo, ki jih obdaja:
POT je priložnost, zlasti če greš sam, da spoznavaš sebe. Je priložnost,
damaloosebirazmisliš,pogledaš,česikajnarobenaredil,kakobilahko
drugače naredil, razmišljaš o sebi in lastnem doživljanju sebe, družine,
konec koncev tudi družbe. Mal tako narediš osebno inventuro. [P3]
POT jim tako omogoča doživljanje povezanosti prostora, telesa in občute-
nja, saj je prostor kontemplacije in razmišljanja.
Spremembe na makro ravni
Spremembe na makro ravni se zrcalijo predvsem v večjem družbenem delo-
vanju oz. ozaveščanju. Ena izmed intervjuvank je poudarila, da se je ravno za-
radi novega znanja in lastnega doživljanja ter dojemanja pomembnosti jav-
nega odprtega prostora, ki je ključen za višjo kakovost življenja v Murglah,
vključila v akcijo prebivalcev, ki nasprotujejo pozidavi javnih odprtih površin
vsoseski Murgle.
Smo vsi dobili protestno pismo, ki smo ga stanovalci napisali, da želi
MOL tam ena parkirišča posebej, za enih osem avtomobilov, da jih bo
odprodal, da se bo tam nekaj gradilo in smo ljudje proti. Tudi sama kon-
kretno tam v Murglah to zaznavam, da se vsak prostor, ki je, hoče pozi-
dati na nek način. Da se prostor, ki je bil prej javni, ne vem, spreminja v
zasebno in ljudje nismo zadovoljni. [P3]
Tu vidimo, da je intervjuvanka teoretično znanja povezala z lastnim do-
življanjem POT-i in drugih javnih odprtih površin, kar je rezultiralo v druž-
benem delovanju. Prebivalci so se povezali in od Mestne občine Ljubljana
zahtevali ohranitev javnih odprtih površin ter zaustavitev neutemeljenih in
neumestnih pozidav v soseski Murgle. Transformativno učenje se tu zrcali v
spremembah v vedènju, ki se odraža v družbenem delovanju in spreminjanju
obstoječih praks na podlagi kritičnega ovrednotenja.
211