Page 211 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 211

Trije pristopi k razumevanju transformativnega učenja starejših v javnih odprtih prostorih


                  Meni je na POT-i všeč mir, zrak, drevesa, senca, hladno. V bistvu je to
                  sredi mesta pa čisto drugi svet, popolnoma drugi svet. [...] Si v bistvu
                  sredi mesta, promet teče malo oddaljeno od tebe, ampak ne slišiš, ker
                  ta drevesa tako varujejo to POT. [P5]

               Kot so se izrazili intervjuvanci, jim POT zaradi svoje predvidljivosti, ko vejo,
             kaj jih čaka, kako se bo POT odvijala in kakšna je, ter umirjenosti, ki na vlada
             na njej, omogoča, da se umirijo, da spoznavajo sami sebe, da se povežejo s
             svojim notranjim svetom in z naravo, ki jih obdaja:

                  POT je priložnost, zlasti če greš sam, da spoznavaš sebe. Je priložnost,
                  damaloosebirazmisliš,pogledaš,česikajnarobenaredil,kakobilahko
                  drugače naredil, razmišljaš o sebi in lastnem doživljanju sebe, družine,
                  konec koncev tudi družbe. Mal tako narediš osebno inventuro. [P3]

               POT jim tako omogoča doživljanje povezanosti prostora, telesa in občute-
             nja, saj je prostor kontemplacije in razmišljanja.

             Spremembe na makro ravni
             Spremembe na makro ravni se zrcalijo predvsem v večjem družbenem delo-
             vanju oz. ozaveščanju. Ena izmed intervjuvank je poudarila, da se je ravno za-
             radi novega znanja in lastnega doživljanja ter dojemanja pomembnosti jav-
             nega odprtega prostora, ki je ključen za višjo kakovost življenja v Murglah,
             vključila v akcijo prebivalcev, ki nasprotujejo pozidavi javnih odprtih površin
             vsoseski Murgle.

                  Smo vsi dobili protestno pismo, ki smo ga stanovalci napisali, da želi
                  MOL tam ena parkirišča posebej, za enih osem avtomobilov, da jih bo
                  odprodal, da se bo tam nekaj gradilo in smo ljudje proti. Tudi sama kon-
                  kretno tam v Murglah to zaznavam, da se vsak prostor, ki je, hoče pozi-
                  dati na nek način. Da se prostor, ki je bil prej javni, ne vem, spreminja v
                  zasebno in ljudje nismo zadovoljni. [P3]

               Tu vidimo, da je intervjuvanka teoretično znanja povezala z lastnim do-
             življanjem POT-i in drugih javnih odprtih površin, kar je rezultiralo v druž-
             benem delovanju. Prebivalci so se povezali in od Mestne občine Ljubljana
             zahtevali ohranitev javnih odprtih površin ter zaustavitev neutemeljenih in
             neumestnih pozidav v soseski Murgle. Transformativno učenje se tu zrcali v
             spremembah v vedènju, ki se odraža v družbenem delovanju in spreminjanju
             obstoječih praks na podlagi kritičnega ovrednotenja.


                                                                            211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216