Page 208 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 208
Meta Furlan
javnega prostora v grobem razdelimo v štiri starostne skupine: od 0 do 14, od
15 do 30, od31do60inod61do90 let.Ker želimo raziskatitransformativno
učenje starejših v javnih odprtih prostorih, smo izbrali starostno skupino 61–
90 let.
Starostni razpon intervjuvancev je bil od 68 do 83 let. Izbrali smo tiste posa-
meznike, ki uporabljajo POT, bodisi vsakodnevno bodisi nekajkrat mesečno.
Z vsakim intervjuvancem posebej smo izvedli polstrukturiran intervju. Inter-
vjuji so potekali v mesecih maju in juniju 2021, vsak je trajal od 45 do 60 mi-
nut.⁷
Obdelava gradiva
Pri obdelavi zbranega gradiva smo uporabili metodo analize besedila. Inter-
vjuje smo naprej prepisali in jih uredili za nadaljnjo obdelavo. Kodirali smo
jih na različne kategorije in kode. Uporabili smo kombinacijo deduktivnega
in induktivnega kodiranja, pri čemer smo sistem kategorij, ki so nastale v
procesu kodiranja, oblikovali postopoma, obenem pa smo bili odprti tudi za
ugotavljanje novih kod in kategorij (Creswell 2013).
Omejitev raziskave
Omejitev raziskave je, da je potekala v velikem javnem odprtem prostoru,
ki je namenjen predvsem rekreaciji, zato se v njem odvija zelo malo organi-
ziranih vsebin. Raziskovanje in prepoznavanje transformativnega učenja je
bil zato izredno zahteven proces, saj tega učenja starejši povečini niso pre-
poznali. Vendar se nam zdi pomembno, da raziskujemo tudi nestrukturiran
javni odprti prostor, ki je prostor srečevanja in druženja starejših.
Rezultati
V nadaljevanju so predstavljeni rezultati intervjujev. Imena intervjuvancev
smo zaradi anonimnosti označili s črko P in številko (npr. P1, P2 ...). Trans-
formativno učenje predstavljamo v kontekstu naslednjih kategorij:
– spremembe v epistemologiji;
– spremembe v razumevanju samega sebe;
– spremembe v pogledu na svet;
– oblikovanje identitete;
– spremembe v vedènju.
⁷ Gradivo je za raziskovalne namene dostopno pri avtorici prispevka.
208