Page 208 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 208

Meta Furlan


                  javnega prostora v grobem razdelimo v štiri starostne skupine: od 0 do 14, od
                  15 do 30, od31do60inod61do90 let.Ker želimo raziskatitransformativno
                  učenje starejših v javnih odprtih prostorih, smo izbrali starostno skupino 61–
                  90 let.
                    Starostni razpon intervjuvancev je bil od 68 do 83 let. Izbrali smo tiste posa-
                  meznike, ki uporabljajo POT, bodisi vsakodnevno bodisi nekajkrat mesečno.
                  Z vsakim intervjuvancem posebej smo izvedli polstrukturiran intervju. Inter-
                  vjuji so potekali v mesecih maju in juniju 2021, vsak je trajal od 45 do 60 mi-
                  nut.⁷


                  Obdelava gradiva
                  Pri obdelavi zbranega gradiva smo uporabili metodo analize besedila. Inter-
                  vjuje smo naprej prepisali in jih uredili za nadaljnjo obdelavo. Kodirali smo
                  jih na različne kategorije in kode. Uporabili smo kombinacijo deduktivnega
                  in induktivnega kodiranja, pri čemer smo sistem kategorij, ki so nastale v
                  procesu kodiranja, oblikovali postopoma, obenem pa smo bili odprti tudi za
                  ugotavljanje novih kod in kategorij (Creswell 2013).


                  Omejitev raziskave
                  Omejitev raziskave je, da je potekala v velikem javnem odprtem prostoru,
                  ki je namenjen predvsem rekreaciji, zato se v njem odvija zelo malo organi-
                  ziranih vsebin. Raziskovanje in prepoznavanje transformativnega učenja je
                  bil zato izredno zahteven proces, saj tega učenja starejši povečini niso pre-
                  poznali. Vendar se nam zdi pomembno, da raziskujemo tudi nestrukturiran
                  javni odprti prostor, ki je prostor srečevanja in druženja starejših.


                  Rezultati
                  V nadaljevanju so predstavljeni rezultati intervjujev. Imena intervjuvancev
                  smo zaradi anonimnosti označili s črko P in številko (npr. P1, P2 ...). Trans-
                  formativno učenje predstavljamo v kontekstu naslednjih kategorij:


                     – spremembe v epistemologiji;
                     – spremembe v razumevanju samega sebe;
                     – spremembe v pogledu na svet;
                     – oblikovanje identitete;
                     – spremembe v vedènju.


                 ⁷ Gradivo je za raziskovalne namene dostopno pri avtorici prispevka.


                  208
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213