Page 207 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 207

Trije pristopi k razumevanju transformativnega učenja starejših v javnih odprtih prostorih


             naravnem okolju zgradi celostno podobo. Za kvalitativno raziskavo sta zna-
             čilna opisovanje preučevanih situacij in prizadevanje za razumevanje kon-
             teksta, v katerem raziskava poteka (Creswell 2013; Vogrinc 2008, 48). Z njo
             želi raziskovalec svet videti skozi oči sodelujočih ter razumeti proces in ne le
             končnih rezultatov (Bryman 2004). Kvalitativna metodologija predpostavlja
             raziskovanje skupin kot celoto v njihovem realnem kontekstu, kar smo pri
             raziskovanju tudi upoštevali (Mesec 1998, 33). S kvalitativno raziskavo smo
             raziskali in predstavili Pot spominov in tovarištva, ki je javni odprti prostor v
             Ljubljani. POT smo izbrali zato, ker vključuje vse tri dimenzije javnega pro-
             stora (Lehrer 2007): (a) fizični javni prostor – POT je odprta zelena javna po-
             vršina, ki kot zeleni obroč povezuje Ljubljano in predstavlja pomemben vir
             rekreacijskih ter sprehajalnih površin za prebivalce mesta; (b) socialni javni
             prostor – na POT-i se srečujejo različni ljudje, med prijatelji, znanci in ne-
             znanci potekajo pogovori, srečevanja, navezovanje stikov ter vključevanje v
             skupnost; (c) simbolni javni prostor – POT je nastala kot spomenik okupirani
             Ljubljani med drugo svetovno vojno in je ko taka zapisana v kolektivni spo-
             min Ljubljančanov ter del zgodovine Slovenije. Zaradi močne prepletenosti
             vseh treh dimenzij je POT zanimiv primer javnega prostora, ki je kljub temu,
             da je bila zasnovana z jasnim namenom spominjati se okupacije, krepiti duh
             bratstva, tovarištva in solidarnosti med prebivalci, podvržena različnim od-
             nosom, interpretacijam in interesom za ta sporočila, ki se spreminjajo skozi
             čas, podvržena pa je tudi različnim uporabam. Ozirajoč se na to smo POT iz-
             brali za raziskovanje transformativnega učenja starejših v javnem odprtem
             prostoru.
               Kot smo zapisali v uvodu, je bil namen naše raziskave analizirati transfor-
             mativno učenje starejših v javnem odprtem prostoru. S pomočjo treh pristo-
             pov k razumevanju transformativnega učenja (Lange 2019) raziskujemo, kako
             POTkotjavniodprtiprostoromogočainspodbujaspremembenaravniposa-
             meznika, to je spremembe pri dojemanju samega sebe, spremembe v episte-
             mologiji in zmožnostih (mikro raven), kako omogoča transpersonalne spre-
             membe (mezo raven) in kako se na POT-i kot javnem odprtem prostoru ude-
             janjajo družbene spremembe (spremembe v vedènju) na makro ravni (Hog-
             gan 2016).

             Izbor enot raziskovanja in zbiranje podatkov
             V kvalitativno raziskavo je bilo vključenih sedem intervjuvancev, pet žensk in
             dva moška v starostni skupini med 61 in 90 let. To starostno skupino smo iz-
             brali na podlagi raziskav o uporabi javnega prostora (Holland idr. 2007; Kohn
             2004; Peace 2013; Worpole in Knox 2007), ki ugotavljajo, da lahko uporabnike


                                                                            207
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212