Page 210 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 210

Meta Furlan


                  potrjena. Podobno tudi drugi intervjuvanki POT predstavlja prostor samore-
                  fleksije:

                       Ja,velikokratsejezgodilo,dačedomanibilokaj,smo seskregali,to,kar
                       je skoraj normalno, potem sem spokaš, odideš, se sprehajaš po POT-i in
                       se bolje počutiš. Avtorefleksija: pomislim, a sem res, a je bilo potrebno
                       to tako, a ne bi to lahko drugače naredila, pa ni bilo potrebno, da sem
                       baš to rekla, lahko bi tudi brez tega, kakšna beseda manj bi prav prišla.
                       [...] Ja, so taki trenutki, ampak ko greš od doma, po POT-i, nisi utesnjen.
                       [P7]

                    Tudi tu vidimo, da POT intervjuvanki predstavlja prostor samorefleksije,
                  prostor, kjer lahko razmišlja, kjer lahko ovrednoti svoja dejanja in izrečene
                  besede, kjer se sprosti in se ne počuti ujeta. Lahko rečemo, da predstavlja
                  prostor za kritično refleksijo in dialog s samim seboj, v nekaterih primerih
                  pa tudi z drugimi. Starejšim predstavlja tudi prostor za spoznavanje samega
                  sebe, kjer postajajo, se spreminjajo in kjer se oblikuje njihova identiteta:

                       Lahko rečem, da živim s POT-jo. Vsak dan jo občudujem in bi težko bil
                       brez POT-i, če se malo tako izrazim. Ampak res, ne bi pogrešal samo
                       hoje, pogrešal bi vse tisto, kar se dogaja ob POT-i, od ptičjega petja pa
                       do kar koli drugega. [P4]

                    Skratka, POT je prostor, kjer lahko starejši razmišljajo, ovrednotijo svoja de-
                  janja in izrečene besede, prostor za kritično refleksijo in dialog s samim seboj,
                  ki predstavlja ključen element teorije transformativnega učenja. Prav tako pa
                  POT starejšim predstavlja del njihove identitete, je sestavni del življenja, na-
                  njo so čustveno navezani; po eni strani jim predstavlja povezavo z zunanjim
                  svetom (z drugimi, z Ljubljano), po drugi strani pa tudi povezavo z notranjim
                  svetom (s samim seboj).

                  Spremembe na mezo ravni
                  Spremembe na mezo ravni zajemajo transpersonalne spremembe, ki gredo
                  v smeri celovitejšega razumevanja in doživljanja samega sebe ter povezova-
                  nja s preostalim živim in neživim svetom. Spremembe na mezo ravni so bile
                  najtežje določljive, saj se pogosto skrivajo v čustvih, občutkih, v notranjem
                  svetu starejših.
                    A iz intervjujev lahko razberemo, da POT spodbuja tudi tovrstne spre-
                  membe, saj s svojo umirjenostjo, z drevesi, s peskom presega fizično in sta-
                  rejšim omogoča, da se osredotočijo na svoj notranji svet:


                  210
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215