Page 209 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 209

Trije pristopi k razumevanju transformativnega učenja starejših v javnih odprtih prostorih


             Spremembe na mikro ravni
             Analiza intervjujev kaže, da se je največ transformativnega učenja pri inter-
             vjuvancih po njihovih izjavah zgodilo prav na mikro ravni.
               Spremembe v epistemologiji se nanašajo na posameznikovo vrednotenje
             znanja in spoznavanja v vsakdanjem življenju. Transformativno učenje tu po-
             meni, da znajo posamezniki kritičneje ovrednotiti svoje znanje, da presegajo
             racionalnenačinespoznavanjainsezavedajo,dajeznanjetudisomatsko,du-
             hovno, čustveno ipd. V intervjujih smo zaznali, da posamezni intervjuvanci
             na podlagi novega znanja ovrednotijo svoje doživljanje POT-i in njeno vlogo
             v preteklosti ter sedanjosti v smeri večjega razumevanja. Npr., ena izmed in-
             tervjuvank je novousvojeno znanje na podlagi izobraževalnega programa
             ovrednotilainga kritično povezalasPOT-jo:


                  Ja, odkar hodim na UTŽO v ta program o mestu, sem se ogromno na-
                  učila in tudi polno stvari ozavestila v tem smislu, da kok pomemben
                  je javni prostor v vsakem takem kraju. Da se rabi določen javni prostor
                  za ljudi, da to zboljšuje kvaliteto bivanja in možnosti druženja. Sploh v
                  mestih, ko tako živimo bolj vsak zase. POT je sigurno možnost, tam to
                  zaznam pa opazujem, da ljudje stojijo pa debatirajo, se srečajo. [P3]

               Če je prej javni odprti prostor dojemala kot nekaj samoumevnega, ga je
             intervjuvanka sedaj kritično ovrednotila tako na družbeni kot tudi na osebni
             ravni. Razumela je, zakaj je pomemben, in kot se je sama izrazila, ga je začela
             bolj ceniti in gledati nanj z drugačnega zornega kota – POT je začela dojemati
             kot javni odprti prostor na čustveni, duhovni, somatski in družbeni ravni ter
             jo na podlagi teoretičnega znanja ovrednotila z vidika teh štirih ravni, ki so
             pomembne zanjo. Zato si želi še naprej obiskovati program in se vključiti v
             projekte,kibiraziskovali javni odprtiprostor in mordatudiPOT. Transforma-
             tivno učenje se tu odraža v spremembah v epistemologiji: intervjuvanka je
             svoje znanje in učenje razločevalneje ovrednotila, poleg tega pa je izrazila
             tudi večjo pripravljenost sodelovanja v prihodnjem učenju in sodelovanju v
             projektih, ki bi raziskovali javni odprti prostor.
               Spremembe v razumevanju samega sebe gredo v smeri sprememb v od-
             nosu do samega sebe in spoznavanja samega sebe. Npr., kot je izpostavila
             intervjuvanka pri čakanju na zdravstvene preiskave (ultrazvok, endoskopija),
             »sej veš, dobiš tri tedne, 14 dni. Sem šla na POT in razmišljala o sebi, o bolezni,
             otem,kdoseminkakomebotabolezendoločilainspremenila.Semsepomi-
             rila« (P3). POT je tako predstavljala prostor razmišljanja, kjer je intervjuvanka
             razmišljala o sebi in svoji bolezni: kdo je in kdo bo postala, če bo diagnoza


                                                                           209
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214