Page 212 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 212

Meta Furlan


                    Transformativno učenje na makro ravni pomeni tudi proces ozaveščanja o
                  političnih in kulturnih strukturah v družbi. POT je prostor nesoglasij in kon-
                  fliktov, na kateri poteka boj za prevlado dveh ideoloških struj:

                       Ravno tko je dejstvo, da je bla Ljubljana okupirana ali pa obdana z žico
                       in da je bil v spomin na to žico organiziran oziroma postavljena ta pot.
                       [...] Jaz jo vidim kot del realne zgodovine Ljubljane, ki nima za mene
                       direktne povezave z levo usmerjenimi ljudmi ali pa desno usmerjenimi
                       ljudmi [oz. ali] je bila to komunistična, a je bila to protiverska ali proti
                       desničarska. [P6]

                    Intervjuvanec se zaveda, da se na POT-i zrcalijo družbene strukture in raz-
                  merjamoči.TupotegnevzporednicozobdobjempoosamosvojitviSlovenije,
                  ko je takratna (desna) oblast dala odstraniti jambore na POT-i s pretvezo nji-
                  hoveobnovitve,ajih ni nikoli postavilanazaj.Jambori so bili postavljeni nazaj
                  šele 17 let po njihovi odstranitvi, ko je bila na oblasti levo usmerjena vlada. A
                  vendar intervjuvanec presega te politične in ideološke boje, saj meni, da je
                  POT edinstven spomenik v Evropi, ki naj bi povezoval in opominjal ljudi, ne
                  pa jih delil, »to je defakt zgodovinsko dejstvo Ljubljane, ki je, kolikor vem, na
                  en način edinstveno v Evropi« (P6).


                  Sklep
                  Transformativno učenje starejših v javnem odprtem prostoru je predmet
                  majhnega števila raziskav, zato smo želeli tovrstno učenje raziskati. Naše
                  ugotovitve kažejo, da: (a) se na POT-i kot javnem odprtem prostoru odvija
                  transformativno učenje starejših za spremembe v razumevanju samega sebe
                  in epistemologije, (b) POT spodbuja nove načine doživljanja in občutenja sta-
                  rejših, (c) transformativno učenje na POT-i starejšim omogoča ovrednotenje
                  družbenih in političnih struktur.
                    Elizabeth Ellsworth (2005) učenje v javnem odprtem prostoru dojema kot
                  nenehno spreminjajoče se, odprto in usmerjeno v prihodnost. Zanjo sta po-
                  membna razvoj identitete in učenje iz vsakdanjih življenjskih izkušenj. V tem
                  procesu imajo glavno vlogo estetika, umetnost, kultura in arhitektura, ki de-
                  lujejo kot katalizatorji za transformativno učenje in razvoj. Ugotovili smo, da
                  POT starejšim daje ravnoto–prostor, kjer lahkospoznavajosamegasebe,
                  kjer postajajo, se spreminjajo in kjer se oblikuje njihova identiteta.
                    Ugotovili smo, da je lahko transformativno učenje na POT-i kot javnem
                  odprtem prostoru osvobajajoče na osebni in družbeni ravni. Starejšim daje
                  zmožnost, da raziščejo svojo »dušo«, svoj notranji jaz in ga skozi povezo-


                  212
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217