Page 217 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 217

Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika

                  v skupinah starejših odraslih


                  Klara Hudournik
                  Zavod za usposabljanje, delo in varstvo dr. Marijana Borštnarja Dornava
                  hudournik.klara@gmail.com
                  Nives Ličen
                  Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
                  nives.licen@ff.uni-lj.si
                  Marjana Šifrar Kalan
                  Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
                  marjana.sifrar-kalan@ff.uni-lj.si

                  Raziskavajeanaliziralametodeigrifikacijepripoučevanjutujegajezikavskupi-
                  nah starejših odraslih. Osnovno raziskovalno vprašanje je bilo, kaj menijo uči-
                  telji in starejši udeleženci izobraževanja o uporabi igrifikacije pri poučevanju
                  španskega jezika. Uporabljena je bila kvalitativna paradigma raziskovanja. Po-
                  datki so bili zbrani z intervjuji, s fokusno skupino in z opazovanjem z udeležbo
                  na tečajih španščine za starejše v študijskem letu 2022/2023 v različnih organi-
                  zacijah v Sloveniji. Rezultati raziskave kažejo, da so študenti in učitelji prepo-
                  znavali večinoma pozitivne vplive igrifikacije, predvsem povečanje motivacije.
                  Nekatere elemente igrifikacije (npr. povratne informacije, stopnje, sodelova-
                  nje, časovno omejitev, odnos z ljudmi, napredovanje, izzive) so udeleženci do-
                  živeli kot primernejše, druge (npr. avatar, lestvico, točke, tekmovanje, značke,
                  izpadanje) kot manj primerne za starejše odrasle. Učitelji se pri tem soočajo z
                  izzivi, vezanimi na značilnosti učenja in poučevanja starejših, ustvarjanje igrifi-
                  kacije, digitalne kompetence starejših in opremo za izvajanje digitalne oblike
                  igrifikacije.
                  Ključnebesede: igrifikacija, starejši odrasli, tuji jezik, poučevanje španščine, mo-
                  tivacija



             Uvod
             Uporaba iger v izobraževanju ali učenje in poučevanje z igrami (angl. game-
             based learning) ima že daljšo tradicijo v izobraževanju mladih in tudi odraslih
             (Grünewald, Kneip in Kozica 2019; Jackson 2017; Plass, Homer in Kinzer 2015;
             Tay idr. 2022), manj pa je raziskav o teh metodah na področju izobraževanja
             starejših. Z dolgoživostjo in digitalizacijo se razvijajo nove strategije tudi za
             poučevanje starejših. Za ciljno skupino starejših odraslih obstaja le nekaj raz-
             iskav o igrifikaciji, eden od projektov je bil The Game-Based Learning for Ol-


             Ličen, N.,M. MezgecinD.Lahe, ur.2023. Homo senescens II: izbrane teme. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
                    https://doi.org/10.26493/978-961-293-314-2.217-232
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222