Page 217 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 217
Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika
v skupinah starejših odraslih
Klara Hudournik
Zavod za usposabljanje, delo in varstvo dr. Marijana Borštnarja Dornava
hudournik.klara@gmail.com
Nives Ličen
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
nives.licen@ff.uni-lj.si
Marjana Šifrar Kalan
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
marjana.sifrar-kalan@ff.uni-lj.si
Raziskavajeanaliziralametodeigrifikacijepripoučevanjutujegajezikavskupi-
nah starejših odraslih. Osnovno raziskovalno vprašanje je bilo, kaj menijo uči-
telji in starejši udeleženci izobraževanja o uporabi igrifikacije pri poučevanju
španskega jezika. Uporabljena je bila kvalitativna paradigma raziskovanja. Po-
datki so bili zbrani z intervjuji, s fokusno skupino in z opazovanjem z udeležbo
na tečajih španščine za starejše v študijskem letu 2022/2023 v različnih organi-
zacijah v Sloveniji. Rezultati raziskave kažejo, da so študenti in učitelji prepo-
znavali večinoma pozitivne vplive igrifikacije, predvsem povečanje motivacije.
Nekatere elemente igrifikacije (npr. povratne informacije, stopnje, sodelova-
nje, časovno omejitev, odnos z ljudmi, napredovanje, izzive) so udeleženci do-
živeli kot primernejše, druge (npr. avatar, lestvico, točke, tekmovanje, značke,
izpadanje) kot manj primerne za starejše odrasle. Učitelji se pri tem soočajo z
izzivi, vezanimi na značilnosti učenja in poučevanja starejših, ustvarjanje igrifi-
kacije, digitalne kompetence starejših in opremo za izvajanje digitalne oblike
igrifikacije.
Ključnebesede: igrifikacija, starejši odrasli, tuji jezik, poučevanje španščine, mo-
tivacija
Uvod
Uporaba iger v izobraževanju ali učenje in poučevanje z igrami (angl. game-
based learning) ima že daljšo tradicijo v izobraževanju mladih in tudi odraslih
(Grünewald, Kneip in Kozica 2019; Jackson 2017; Plass, Homer in Kinzer 2015;
Tay idr. 2022), manj pa je raziskav o teh metodah na področju izobraževanja
starejših. Z dolgoživostjo in digitalizacijo se razvijajo nove strategije tudi za
poučevanje starejših. Za ciljno skupino starejših odraslih obstaja le nekaj raz-
iskav o igrifikaciji, eden od projektov je bil The Game-Based Learning for Ol-
Ličen, N.,M. MezgecinD.Lahe, ur.2023. Homo senescens II: izbrane teme. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-314-2.217-232