Page 222 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 222
Klara Hudournik, Nives Ličen in Marjana Šifrar Kalan
Starejši odrasli (udeleženci) so med vplivi vpeljave igrifikacije v poučevanje
španščine naštevali:
– povečanje motivacije,
– povečanje užitka ob učenju,
– popestritev,
– omogočanje ponovitve, utrjevanja ali zapomnitve besed,
– spodbudo za medsebojno komunikacijo in sodelovanje,
– spodbudo za vračanje k učenju,
– povečanje zavzetosti za učenje,
–sprostitev,
– ustvarjanje prijetne klime na tečaju,
– porajanje želje po težjih nalogah, izzivih in spodbudo, da si sami posta-
vijo svoje izzive,
– razvoj dobrodejne tekmovalnosti,
– povečanje prispevka posameznika (še posebej introvertiranih udele-
žencev) ter
– spodbudo, da začnejo eksperimentirati (preizkušati).
Tudi učitelji so menili, da vpeljava igrifikacije v poučevanje tujega jezika
vpliva na povečano sodelovanje (med udeleženci) in zavzetost za učenje,
udeležence spodbudi, da se njihovo učenje nadaljuje tudi doma, poveča nji-
hov užitek ob učenju ter pripomore k temu, da se sprostijo. Izpostavili so, da
se z vključitvijo igrificiranih dejavnosti poveča prispevek bolj zadržanih ali,
kot je nekdo dejal, introvertiranih udeležencev. V nasprotju z dvema udele-
žencema/študentoma, ki sta podvomila v učinkovitost igrifikacije pri usvaja-
nju jezika, učitelji menijo, da je učenje starejših s to metodo na splošno učin-
kovitejše. To pripisujejo povečanim interakcijam med udeleženci in vključe-
vanju različnih čutil ter čustev, ki udeležencem omogočijo dolgotrajnejšo za-
pomnitev učnih vsebin.
Če primerjamo rezultate naše raziskave in rezultate drugih znanstvenih
raziskav, ugotovimo, da se našteti vplivi, ki jih omenjajo učitelji in študenti,
vključeni v našo raziskavo, ujemajo z večino vplivov, ki jih opredeljujejo v
svojih raziskavah tako raziskovalci ciljne skupine starejših odraslih kot tudi
raziskovalci drugih ciljnih skupin. Izpostavimo lahko podobnost z rezultati ra-
ziskave Anne Dalmases Muntané (2017), kjer so bili med vplivi igrifikacije prav
tako omenjeni povečana motivacija in zavzetost za učenje, užitek ob učenju
ter povečanje vztrajanja in vračanja k učni dejavnosti. Naši rezultati potrju-
jejo ugotovitve Laure García Costa (2021), ki trdi, da igrifikacija udeležencem
222