Page 222 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 222

Klara Hudournik, Nives Ličen in Marjana Šifrar Kalan


                    Starejši odrasli (udeleženci) so med vplivi vpeljave igrifikacije v poučevanje
                  španščine naštevali:


                     – povečanje motivacije,
                     – povečanje užitka ob učenju,
                     – popestritev,
                     – omogočanje ponovitve, utrjevanja ali zapomnitve besed,
                     – spodbudo za medsebojno komunikacijo in sodelovanje,
                     – spodbudo za vračanje k učenju,
                     – povečanje zavzetosti za učenje,
                     –sprostitev,
                     – ustvarjanje prijetne klime na tečaju,
                     – porajanje želje po težjih nalogah, izzivih in spodbudo, da si sami posta-
                       vijo svoje izzive,
                     – razvoj dobrodejne tekmovalnosti,
                     – povečanje prispevka posameznika (še posebej introvertiranih udele-
                       žencev) ter
                     – spodbudo, da začnejo eksperimentirati (preizkušati).


                    Tudi učitelji so menili, da vpeljava igrifikacije v poučevanje tujega jezika
                  vpliva na povečano sodelovanje (med udeleženci) in zavzetost za učenje,
                  udeležence spodbudi, da se njihovo učenje nadaljuje tudi doma, poveča nji-
                  hov užitek ob učenju ter pripomore k temu, da se sprostijo. Izpostavili so, da
                  se z vključitvijo igrificiranih dejavnosti poveča prispevek bolj zadržanih ali,
                  kot je nekdo dejal, introvertiranih udeležencev. V nasprotju z dvema udele-
                  žencema/študentoma, ki sta podvomila v učinkovitost igrifikacije pri usvaja-
                  nju jezika, učitelji menijo, da je učenje starejših s to metodo na splošno učin-
                  kovitejše. To pripisujejo povečanim interakcijam med udeleženci in vključe-
                  vanju različnih čutil ter čustev, ki udeležencem omogočijo dolgotrajnejšo za-
                  pomnitev učnih vsebin.
                    Če primerjamo rezultate naše raziskave in rezultate drugih znanstvenih
                  raziskav, ugotovimo, da se našteti vplivi, ki jih omenjajo učitelji in študenti,
                  vključeni v našo raziskavo, ujemajo z večino vplivov, ki jih opredeljujejo v
                  svojih raziskavah tako raziskovalci ciljne skupine starejših odraslih kot tudi
                  raziskovalci drugih ciljnih skupin. Izpostavimo lahko podobnost z rezultati ra-
                  ziskave Anne Dalmases Muntané (2017), kjer so bili med vplivi igrifikacije prav
                  tako omenjeni povečana motivacija in zavzetost za učenje, užitek ob učenju
                  ter povečanje vztrajanja in vračanja k učni dejavnosti. Naši rezultati potrju-
                  jejo ugotovitve Laure García Costa (2021), ki trdi, da igrifikacija udeležencem


                  222
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227