Page 221 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 221

Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih


             udeležencev v fokusni skupini. Eden od učiteljev je odgovarjal v španskem
             jeziku, ostali v slovenskem.
               Opazovanje z udeležbo je potekalo od oktobra do decembra 2022, pri tem
             so nastajali zapiski opazovanj. Vsi pogovori so bili posneti in prepisani. Opra-
             vljena je bila analiza zapisov, pri čemer smo uporabljali induktivni in deduk-
             tivni pristop. Najprej smo prebrali vse zapise in podatke uredili glede na na-
             čin njihovega zbiranja, nato pa smo ob pomoči literature oblikovali teme. V
             naslednjem koraku je sledila tematska analiza zapisov.

             Rezultatizrazpravo
             Rezultate bomo predstavili strnjeno po posameznih temah, ki smo jih obli-
             kovali:

                1
                  igrifikacija in učenje tujega jezika pri starejših odraslih,
                2  vpliv igrifikacije na motivacijo za učenje tujega jezika,
                3
                  mnenje o elementih igre, uporabljenih v igrifikaciji,
                4  vloga učitelja pri vpeljavi igrifikacije v poučevanje tujega jezika pri sta-
                  rejših odraslih.

               V nadaljevanju bomo opisali ključne ugotovitve raziskave in jih povezali
             tudi z opisi drugih raziskav. Pri primerjavah moramo biti zelo previdni, saj je
             večina raziskav o uporabi igrifikacije opravljenih za skupine mladih ali odra-
             slih, naša raziskava pa je vključevala starejše odrasle.

             Igrifikacija in učenje tujega jezika pri starejših odraslih
             Zanimalo nas je, kako vprašani ocenjujejo uporabo igrifikacije. Tako udele-
             ženci kot večina učiteljev tujih jezikov so naštevali le njene pozitivne vplive
             vpeljave v poučevanje tujega jezika. Izjemo je predstavljal stres, ki ga je ome-
             nil eden izmed učiteljev ob opisu svoje izkušenje z vpeljavo igrifikacije:

                  Takrat je hodila ena tečajnica, ki zdaj ne hodi več. Ona je bila res takšna,
                  zelo tiha. Ona je imela rajši slovnico, rajši bolj vaje. To je obvladala. Ji
                  je bilo neprijetno govorit. Si jo moral pač pozvat. In je bila zelo zaprta
                  oseba. Ni delila informacije o sebi. [...] [M]islim, da je tudi ta kviz za njo
                  biltežek.[...]Mogočeravnozato,kerjebilo»izberivprašanje«.Inpotem
                  je bila ona: »Oh, a znam ali ne znam.« [Učitelj 4]
               Dva udeleženca sta bila skeptična glede uspešnosti učenja na tak način.
             Njuno mnenje ali dvom je bil, ali se na tak način (tj. z uporabo igrifikacije)
             udeleženci enako dobro naučijo tujega jezika.


                                                                            221
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226