Page 219 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 219

Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih


               Kljub mnogim prednostim pa je potrebno dodatno raziskovanje, saj so
             prakse razmeroma nove in dosedanji rezultati največkrat pridobljeni v okolju
             formalnega izobraževanja ali pa usposabljanja odraslih za potrebe dela. Zato
             teh ugotovitev ne moremo neposredno prenesti na področje neformalnega
             izobraževanja starejših.
               Igrifikacija temelji na uporabi različnih elementov, ki so združeni v sku-
             pine. Povzemamo jih po objavah Centra za podporo poučevanju na Uni-
             verzi v Mariboru (Univerza v Mariboru 2020, 8–9). Elementi so: komponente,
             mehanike, dinamike. Med komponente npr. sodijo dosežki, avatarji, značke,
             lestvice. Med mehanike sodijo povratne informacije, nagrade, tekmovanje,
             skupinsko delo ipd. Elementi dinamike pa so omejitve (npr. čas), čustva, pri-
             povedi/zgodbe, napredovanje, odnosi.
               Razvilaso setudi priporočilazaizvedbo metodeigrifikacijevšestih korakih
             (Univerza v Mariboru 2020, 11). Ko učitelj načrtuje igrifikacijo, najprej določi
             namen, to je odgovor na vprašanje: čemu bo uporabil igrifikacijo, katere po-
             trebe udeležencev bo z njo zadovoljil. Naslednja stopnja je opredelitev priča-
             kovanih izidov izobraževanja. Treba je odgovoriti na vprašanje, kaj se bodo
             udeleženci naučili, katero znanje ali veščine bodo usvojili z uporabo elemen-
             tovigrifikacije.Tretjastopnjajepodrobnospoznavanjeskupineudeležencev;
             zanima nas, kaj pričakujejo, kakšne izkušnje in predznanje imajo ipd. Nato iz-
             beremo digitalna orodja, sistem nagrajevanja in povratnih informacij.
               Iz zgornjega zapisa sledi, dajezapripravoigrifikacije treba poznati ude-
             ležence in njihovo motivacijo. Raziskave, ki so se ukvarjale z ugotavljanjem
             motivov starejših za igranje, odkrijejo, da se motivi starejših za igranje in izo-
             braževanje spreminjajo. Ilona Buchem in Carolin Gellener (2022) ugotavljata,
             da so za starejše pomembni motiv za vključevanje v izobraževanje prav dru-
             ženje(socialneinterakcije) in ohranjanjetelesnih terduševnih zmožnosti,po-
             leg tega tudi sprostitev in razvoj. Učni uspehi (kot učni dosežki), ki so zaže-
             leni pri mladih, za starejše niso tako pomembni. Poznavanje motivacije je po-
             membno, ker bo motivacija vplivala tudi na pričakovanja in zadovoljstvo z
             uporabo igrifikacije.
               Uporaba igrifikacije pri poučevanju tujih jezikov se je odrazila z raznimi
             vplivi. Povzemamo po raziskavah, ki so bile izvedene v skupinah mladih ali
             odraslih (Alcaraz Andreu in González Argüello 2019, 57; Gentry-Jones, Molina-
             García in Molina-García 2021), a predstavljajo izhodišča tudi za razmislek o
             igrifikaciji v skupinah starejših. Ugotovili so naslednje vplive:

                – stimuliranje aktivnega, zavzetega sodelovanja udeleženca in popestri-
                  tev učnih vsebin,


                                                                            219
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224