Page 223 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 223

Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih


             omogoča delanje napak, učenje iz njih in razvijanje tolerance do delanja na-
             pak.
               Največje razhajanje opazimo v primerjavi z ugotovitvijo Jasmine Kene
             (2021), ki zapiše, da igrifikacija omogoča zmanjševanje stresa. Kljub temu
             da je bilo veliko udeležencev naše raziskave mnenja, da igrifikacija spro-
             šča, pa je eden izmed učiteljev menil, da lahko pri nekaterih udeležencih
             povzroči stres. Prav tako so udeleženci omenjali stres v primeru prekratke ča-
             sovneomejitve,učitelji pavprimerunerazumevanjanavodilsstrani starejših.
             Iz tega lahko sklepamo, da na splošno igrifikacija sicer omogoča sprostitev
             udeležencev v jezikovnem izobraževanju starejših, vendar lahko v primeru
             neustreznih pogojev na starejše odrasle deluje tudi stresno.


             Vpliv igrifikacije na motivacijo za učenje tujega jezika
             Večina raziskav poroča o pozitivnem vplivu igrifikacije na motivacijo za uče-
             nje, zato nas je zanimalo, ali bodo te ugotovitve potrdili tudi udeleženci naše
             raziskave. Večina vprašanih (študenti) je tudi v naši raziskavi povedala, da je
             igrifikacija vplivala na to, da so bili bolj motivirani za učenje. Večina starejših
             študentov je povedala, da so ob vključitvi igrifikacije v poučevanje španščine
             pri sebi zaznali povečanje notranje motivacije. Aktivnosti so izvajali za lastno
             veselje, iz lastnih želja. Tako npr. udeleženec 1 in udeleženec 4 v fokusni sku-
             pini B navedeta:

                  To sem delala zase. [...] To absolutno, da vidim zase, koliko znam. [...]
                  Sigurno, da notranja. Men, recimo, ni za tista tekmovanja, al pa kaj bo
                  nekdo reku, al pa [...] da bo kdo vidu, da ne vem. Men to nč ne pomen.
                  Men je važen tist, da sem to kucnla, pa sem vidla, da je prou. To je blo
                  za tuki not, ne za tam gor [na lestvici na tabli]. [Udeleženec 1]

                  Meni je blo za zunanji svet bl mal zdej. Jes to zdej delam vse izključno
                  zarad sebe. [Č]e bi bla mlada, bi blo najbrž drugač. Ampak zdej pa je to
                  pač moj hobi [...] in mi je [...] samo moje [pomembno]. [Udeleženec 4]

               Poleg tega so omenili, da so igrifikacijo doživeli kot zunanjo spodbudo. Po
             njihovih besedah sodeč so namreč zunanji dejavniki (točke, lestvice) spod-
             budili zanimanje, da bi dosegli določne rezultate.
               Mnenja učiteljev niso bila tako poenotena. Nekateri so menili, da se pri
             vključitvi igrifikacije v poučevanje tujega jezika poveča notranja motivacija,
             drugi, da se poveča zunanja motivacija, tretji, da se povečata obe. Poudarili
             so, da je povečanje ene ali druge odvisno predvsem od posameznika in od
             tega, kateri elementi igre so uporabljeni.


                                                                            223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228