Page 223 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 223
Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih
omogoča delanje napak, učenje iz njih in razvijanje tolerance do delanja na-
pak.
Največje razhajanje opazimo v primerjavi z ugotovitvijo Jasmine Kene
(2021), ki zapiše, da igrifikacija omogoča zmanjševanje stresa. Kljub temu
da je bilo veliko udeležencev naše raziskave mnenja, da igrifikacija spro-
šča, pa je eden izmed učiteljev menil, da lahko pri nekaterih udeležencih
povzroči stres. Prav tako so udeleženci omenjali stres v primeru prekratke ča-
sovneomejitve,učitelji pavprimerunerazumevanjanavodilsstrani starejših.
Iz tega lahko sklepamo, da na splošno igrifikacija sicer omogoča sprostitev
udeležencev v jezikovnem izobraževanju starejših, vendar lahko v primeru
neustreznih pogojev na starejše odrasle deluje tudi stresno.
Vpliv igrifikacije na motivacijo za učenje tujega jezika
Večina raziskav poroča o pozitivnem vplivu igrifikacije na motivacijo za uče-
nje, zato nas je zanimalo, ali bodo te ugotovitve potrdili tudi udeleženci naše
raziskave. Večina vprašanih (študenti) je tudi v naši raziskavi povedala, da je
igrifikacija vplivala na to, da so bili bolj motivirani za učenje. Večina starejših
študentov je povedala, da so ob vključitvi igrifikacije v poučevanje španščine
pri sebi zaznali povečanje notranje motivacije. Aktivnosti so izvajali za lastno
veselje, iz lastnih želja. Tako npr. udeleženec 1 in udeleženec 4 v fokusni sku-
pini B navedeta:
To sem delala zase. [...] To absolutno, da vidim zase, koliko znam. [...]
Sigurno, da notranja. Men, recimo, ni za tista tekmovanja, al pa kaj bo
nekdo reku, al pa [...] da bo kdo vidu, da ne vem. Men to nč ne pomen.
Men je važen tist, da sem to kucnla, pa sem vidla, da je prou. To je blo
za tuki not, ne za tam gor [na lestvici na tabli]. [Udeleženec 1]
Meni je blo za zunanji svet bl mal zdej. Jes to zdej delam vse izključno
zarad sebe. [Č]e bi bla mlada, bi blo najbrž drugač. Ampak zdej pa je to
pač moj hobi [...] in mi je [...] samo moje [pomembno]. [Udeleženec 4]
Poleg tega so omenili, da so igrifikacijo doživeli kot zunanjo spodbudo. Po
njihovih besedah sodeč so namreč zunanji dejavniki (točke, lestvice) spod-
budili zanimanje, da bi dosegli določne rezultate.
Mnenja učiteljev niso bila tako poenotena. Nekateri so menili, da se pri
vključitvi igrifikacije v poučevanje tujega jezika poveča notranja motivacija,
drugi, da se poveča zunanja motivacija, tretji, da se povečata obe. Poudarili
so, da je povečanje ene ali druge odvisno predvsem od posameznika in od
tega, kateri elementi igre so uporabljeni.
223