Page 224 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 224

Klara Hudournik, Nives Ličen in Marjana Šifrar Kalan


                    Tudi pri tej temi se ugotovitve naše raziskave skladajo s spoznanji raziskave
                  Deterdinga idr. (2011), ki zapišejo, da se razvoj notranje in zunanje motiva-
                  cije razlikuje glede na vrsto ljudi, kontekst, čas. Po mnenju vključenih v našo
                  raziskavo je bil, podobno kot pri ugotovitvah drugih raziskav (npr. Fontanus
                  2021; Kene 2021; Moreno 2019), ključen učinek igrifikacije na razvoj notranje
                  motivacije.Ugotovitvenašeraziskaveso skladnetudi z ugotovitvami Morena
                  (2019), ki zapiše, da se notranja motivacija udeležencev povečuje s pomočjo
                  sprotnepovratneinformacije in ne le sprikazomkončnih dosežkov.Teugo-
                  tovitve vodijo tudi v oblikovanje načela za organizacijo učnih ur pri izobra-
                  ževanju starejših: pomembno je poudarek namenjati prikazovanju sprotnih
                  dosežkov in napredka.


                  Mnenje o elementih igre, uporabljenih v igrifikaciji
                  Naslednja tema se osredotoča na to, kako starejši udeleženci izobraževanja
                  doživljajo posamezne elemente igre. Starejši študenti so ocenili, da so bile
                  v igrifikaciji, ki je bila uporabljena na tečaju španščine, dobrodošle povratne
                  informacije, stopnje in časovna omejitev. Pri tem so nekateri še posebej pou-
                  darili, da je pogoj za vključitev elementa časovne omejitve to, da je časovna
                  omejitevtaka,daimajodovoljčasa,danalogorešijo.Čebiimelipremaločasa,
                  bi jim časovna omejitev predstavljala stres in zato bi raje izbrali delo brez nje.
                    Zanimiva je ugotovitev, da so udeleženci raziskave nekatere komponente
                  igrifikacije,to so avatar,lestvica,točke,označili zanepotrebneali celo nezaže-
                  lene. To povezujemo s tem, da se starejši na tečaju španščine večinoma učijo
                  za »lastno veselje« (notranja motivacija) in ne zaradi zunanje potrditve ter do-
                  kazovanja (npr. doseganja točk, potrdil, stopnje izobrazbe). Primer elementa,
                  do katerega so imeli različen odnos, je avatar. Da bi bolje spoznali odnos do
                  uporabe avatarja, bi sicer morali raziskovanje nadaljevati še z uporabo dru-
                  gih metod za zbiranje podatkov. Avatar se je namreč izkazal za element, ki se
                  je nekaterim zdel primeren, saj jim je predstavljal popestritev, drugi pa so ga
                  označili za nepomembnega, vendar ne nujno neprimernega. Določeni učite-
                  lji so opozorili, da je primernost tako avatarjev kot virtualnih dobrin odvisna
                  od posameznika, saj se nekateri starejši bolj zanimajo za računalništvo in di-
                  gitalne elemente, drugi manj.
                    Po mnenju študentov in učiteljev so za starejše odrasle primerni elementi
                  igrifikacije povratne informacije, stopnje, časovne omejitve. Nagrade pa so
                  bile navedene kot ustrezne le v primeru besednih pohval. Primerni so se jim
                  zdeli tisti elementi, ki spodbujajo dobre medsebojne odnose in sodelovanje.
                    Kotmanjprimernepasoocenililestvice,točke,tekmovanjeinznačke.Ude-
                  leženci so tem dodali še element izpadanje. Starejšim odraslim se namreč zdi


                  224
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229