Page 228 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 228

Klara Hudournik, Nives Ličen in Marjana Šifrar Kalan


                    Učitelji so omenjali naslednje skupine ovir pri izvajanju igrifikacije:
                     – težave starejših odraslih s sluhom in vidom, kognitivne omejitve pri ne-
                       katerih starejših, poslabšanje vzdrževanja pozornosti pri starejših, nji-
                       hovo nerazumevanje ali slabše razumevanje navodil,
                     – za izvedbo igrifikacije se porabi več časa, kot je bilo predvideno,
                     – nesodelovanje starejših v igrifikaciji, nezanimanje starejših odraslih za
                       igrificirano aktivnost,
                     – starejši ne znajo uporabljati digitalnih orodij (nizka digitalna pisme-
                       nost), nimajo ustrezne digitalne opreme (digitalna neopremljenost),
                     – možnost tehničnih težav, tehnično neustrezna opremljenost učnega
                       okolja,
                     – strokovno nepoznavanje metode s strani učitelja ter
                     – priprava in oblikovanje igrifikacije, ki vzameta veliko časa.

                    Kot glavne izzive pri izvajanju igrifikacije so intervjuvani učitelji našteli:

                     – kako jo izvajati tako, da za udeležence ne bi bilo stresa, temveč da bi
                       igrifikacija predvsem prispevala k sprostitvi;
                     – kakojopripraviti,daboprimernazastarejše,insicertako,daudeleženci
                       ne bodo imeli občutka, da se jih obravnava kot otroke, torej kako se
                       izogniti nenamerni infantilizaciji;
                     – kako jo izvajati tako, da se dejavnost ne pretvori zgolj v zabavo, katere
                       cilj ni več učenje tujega jezika in kjer zastavljeni izobraževalni cilji ob
                       zaključku izobraževalne enote niso doseženi.

                    Ugotovitvenašeraziskaveso skladnez ugotovitvami Vanduheja,Muessere
                  Cemal Nat in Hasana (2020), Morena (2019), Ilone Buchem, Carolin Gellner
                  in Jane Müller (2021) ter Laure García Costa (2021). Pri tem so nekatere ovire
                  (npr. okvara vida, sluha, fizične okoliščine) v besedilu Cámare Estrelle (2012) in
                  v besedilu Skupni evropski jezikovni okvir (Ministrstvo Republike Slovenije za
                  šolstvo in šport 2011) navedene (le) kot dejavniki, na katere mora biti učitelj
                  pozoren pri vpeljavi igrifikacije v poučevanje.
                    Omeniti moramo, da učitelji v naši raziskavi niso posebej izpostavili tek-
                  movalnosti kot ovire kakor Hamari, Jonna Koivisto in Sarsa (2014), vendar pa
                  so to nakazali pri opredelitvi tekmovanja kot elementa, ki lahko negativno
                  vpliva na samozavest udeležencev in ustvarja destimulativno klimo.
                    Naša raziskava opozarja tudi na določene izzive oz. ovire, ki so povezane s
                  spoznavnimi zmožnostmi/spoznavnim razvojem v pozni odraslosti (gl. Zavrl
                  2015) in jih druge raziskave igrifikacije ne omenjajo.


                  228
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233