Page 225 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 225

Igrifikacija pri poučevanju španskega jezika v skupinah starejših odraslih


             zelo pomembno, da na tečaju španščine vsi udeleženci sodelujejo pri vseh
             aktivnostih in nalogah, zato tiste elemente, ki nekoga izločijo, ocenjujejo kot
             manj zaželene ali celo neprimerne. Starejši študenti bolje sprejemajo sode-
             lovalne kot tekmovalne igre. To je mogoče povezano s tem, da starejši tečaj
             španščine obiskujejo med drugim tudi zato, da se družijo. Tekmovalne igre
             so pri učenju španščine s strani starejših odraslih slabše sprejete, saj, kot na-
             vajajo, nimajo več tolikšne potrebe po dokazovanju ali primerjanju in jim je
             ljubše skupno doseganje uspehov. Tako udeleženec 6 v fokusni skupini C na-
             vaja:

                  Mislim, da se mi učimo za sebe, ne za neke napredke, ki bodo javno
                  znani. [...] Mislim, da ne rabimo nekih potrditev v tekmovanju.


               Naše ugotovitve o doživljanju elementov igrifikacije s strani starejših štu-
             dentov težko primerjamo z drugimi raziskavami, saj tovrstnih raziskav ni ve-
             liko. Ugotovitve za določene elemente se ujemajo z nekaterimi ugotovitvami
             Altmeyerja, Lessela in Krügerja (2018), Carolin Gellner in Ilone Buchem (2022)
             in Qiuja, Suna in Zuoja (2017). Njihovi rezultati kažejo pozitivno dojemanje
             pripovedi, napredovanja, povratnih informacij in izzivov ter negativno doje-
             manje točk, značk, lestvic.
               Ugotovitve glede dojemanja avatarjev in časovnih omejitev pa se razha-
             jajo. Udeleženci raziskave Carolin Gellner in Ilone Buchem (2022) so nam-
             reč pripovedi in časovne omejitve ocenili za najmanj motivacijske elemente,
             udeleženci v raziskavi Altmeyerja, Lessela in Krügerja (2018) pa so avatarje
             označili za pomenljive in pomembne. Vse raziskave pa kot zaželene ocenju-
             jejo spodbude za preizkušanje, kar je po mnenju Cristine Alcaraz Andreu in
             Vicente González Argüello (2019, 67) povezano prav z avatarjem.
               Starejši odrasli se po različnih raziskavah sodeč na določene elemente igri-
             fikacije odzivajo podobno, pri drugih pa se pojavljajo razlike. Skupna ugoto-
             vitev tako naše kot tudi drugih raziskav je pozitivno ocenjevanje sodeloval-
             nih iger oz. sodelovanja kot elementa igre ter negativno ocenjevanje tekmo-
             valnih iger oz. elementa tekmovanja. Kot zapišejo Altmeyer, Lessel in Krüger
             (2018, 455), so starejši naveličani tekmovanja in se ga izogibajo. Pri aktivno-
             stih se jim zdi pomembno, da izmenjujejo ideje z drugimi, si pomagajo in
             sodelujejo (Gellner in Buchem 2022, 601–603). Naša ugotovitev se sklada tudi
             z raziskavo Bissladna in Lesley Clark (2016, 198), katere rezultati so pokazali,
             da je večina starejših študentov v izobraževalnih programih Centra za vseži-
             vljenjsko učenje (Centre for Lifelong Learning) na Škotskem pri učenju iskala
             užitek in zadovoljstvo.


                                                                            225
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230